fredag 9 juli 2021

Fredag utan fem frågor

Minnen som dyker upp , här från Kefalonia 2014, en underbar resa! Ingen "fem en fredag" idag som Elisamatilda håller i, hon har fullt upp med  sitt arbete i rikets tjänst, så vi får klara oss utan hennes finurliga frågor denna fredag.
 
Efter en intensiv vecka med en massa läkarbesök mm, så var det idag dags för ännu ett besök, denna gång hos min frissa, välbehövligt. Frisörer blir ju också  som terapeuter, så mycket de får höra av sina kunder, så också från mej, så det var skönt att få prata med Lotta idag, och så fick jag nya slingor och blev klippt också!

Orsakullan undrar idag: 

  1. Fotbollshuliganer är något som…
  2. ...jag inte bryr mej så mycket om.

6 kommentarer:

BP sa...

Dt var ju precis vad jag sa (läs: skrev) igår. Ditt handikapp syns inte utifrån. Å idag lägger du upp bildbeviset!
Så himla snygg du är, men det får man kanske inte säga heller längre till en tjej, oavsett om man är tjej eller kille;-) (Läs mitt inlägg och länkarna om du inte förstår;-) )

Hursomhelst är din frisyr en total höjdare:-)

Har heller aldrig råkat ut för fotbollshuliganer. Vi rör oss liksom inte i dessa kretsar om man säger så;-)

PS. Visst är man aningen beroende av Elisas "Fem en fredag":-) DS.

Ditte sa...

Så snygg du blev i håret! Och det brukar du ju bli och sedan håller det sig också. Undrar hur du gör....
Vad gäller frågorna så tänkte jag inte på att de inte fanns med idag. Gick ju bra med ett inlägg utan frågor och svar
Kram!

Ama de casa sa...

Blev ju precis lika snyggt som alltid - du har en duktig frissa, och hon har ett alldeles perfekt utgångsläge när det är du som är där :-)

Vi har en frisörsalong bara en bit här hemifrån som vi brukar benämna som "kackelerian". Alltid fullt med tanter där inne som försöker överrösta varandra hela tiden. Dörren står öppen och ljudet hörs långt ut på gatan. Dessutom brukar det gå omkring en höna där utanför. Haha!
Testade det stället en gång men höll på att bli tokig! Min tinnitus platsade inte in i den miljön kan jag säga... Värre än värsta barstöket.
Min nuvarande frisör är typ min terapeut hela tiden. Jodå, Anders klipper till mig fortfarande och det är nog dags snart igen :-)

Ha en fortsatt fin helg!
Kram

Znogge sa...

Ja, nog kan man prata om ett eller annat hos frisören, speciellt om man känner varandra väl.
Själv tänkte jag klippa mig nu men det får vänta tills jag varit på återbesök så coronafrissan fortsätter. Du blev lika snygg som vanligt!

Kram

Guldkryckan sa...

Alltid fint att kunna få prata av sig ibland, terapi när den är som bäst.
Känner lite folk som varit/är med i sådana där "firmor" fast de är av den fredliga sorten.
Såg en dokumentär för många år sedan om en som "wallraffade" sig in i "Chelsea headhunters", bra dokumentär om eländet med huliganism, finns nog på youtube.

Nya slingor och klippning, blev ju bra det där.

Ha det fint.


Geddfish ♥ sa...

Susjos - alltid snygg och fin!
Inga roliga frågor igår nej. Glömde kommentera hos dig igår.
Lördagskram