måndag 12 juli 2021

Glad måndag

Till slut började mina omplanterade pelargoner att blomma, kors i taket.
Idag var det dags för sommarens enda jympapass som jag bokat in mej på, i värmen i lägenheten så gick jag igenom passet, det var ju ett tag sen sist.
Laddad för att cykla till F&S i Sollentuna.
Idag skulle jag köra i stora hallen , det var ett tag sen nu! Det kom så många som 10 motionärer, och vi fick en rolig svettig timme. Åh, vad jag behövde det här efter den förra konstiga veckan. En glad måndag absolut, temat som Carita håller i.

Äldsta sonen påminde mej om att jag ju kan läsa min journal på 1177, så det gjorde jag idag och såg att remisserna har gått iväg som de ska. Ser också att öronläkaren som jag träffade senast gett mitt hörselfel diagnosen : sensorneural hörselnedsättning, troligen ärftlig, det kan vara så att min mamma hade en hörselnedsättning. Känns konstigt att inte gå till jobbet ikväll, men läkaren hade också skrivit att jag har tecken till utmattning, så det är fortsatt sjukskrivning som gäller!

Orsakullan undrar idag : 

  1. När jag hoppade över…
  2. ....att gå till jobbet sist, det minns jag inte, alltså när jag var sjukskriven sist, kan ha varit för kanske 15 år sedan då jag vrickade foten.

 

7 kommentarer:

BP sa...

Hello snygging:-)

Måste ju faktiskt ge dig en eloge! Att du cyklade till F&S från Solna till Sollentuna i den värmen - inte att undra på att du är så fysiskt fit som du är! Önskade att jag hade hälften av din energi - eller jo, jag skulle vara nöjd med bara tio procent också;-)

1177 är rätt "intressant" att följa. Journalen och Anteckningar är ju uppdaterade så...

Det är bara att vänja sig i sommarvärmen. Du har inte semester utan du är sjukskriven. Så gör det bästa av situationen i det härliga sommarvädret. Kan inte vara så himla svårt - att göra det bästa av situationen alltså.

KRAM!!!

Ama de casa sa...

Som alltid så är du väldans snygg på din selfie! Kul att det blev ett sånt braigt pass :-)

Skönt att remisserna har gått iväg som dom ska, himla bra att kunna följa sina journaler på det viset!

Skönt också att du har fått fortsatt sjukskrivning.
Kram!

Geddfish ♥ sa...

SÅ fin bild på dig, du ser SÅ fräsch och snygg ut!
Kollade på ditt schema med rörelser. Det gäller att ha bra syn där - det har inte jag. Vilka krumelurer! Men de sitter väl bergfast hos dig som är van ledare.

Ta nu igen dig och gör roliga saker! Så lätt att få utmattning på köpet av såna där jobbiga besvär.

Tisdagskram!

Carita Liljendahl sa...

Fint att du fick en glad måndag!
Är det Mårbackapelargoner? Jättefina hursomhelst!

Znogge sa...

Så skönt att det blev en glad måndag och att så många kom till ditt pass. Grattis till att pelargonerna blommar. Jag brukar tyvärr mosslyckas på den punkten.

Kram och god tisdag!

Ditte sa...

Fint att gympapasset gav dig estra energi. Och du ser verkligen både fräsch och pigg ut här.
Bra att du läste din journal och såg vad som hänt.
Så bra att du också är sjukskriven och var nu det så länge det behövs och helst än längre. Låt det ta tid.
Roligt att dina pelargoner är på g. Jättefina.
Många tankar och en stor kram i värmen.

Guldkryckan sa...

Fint med lite energi där med gympapasset och att det kom några som ville vara med.
1177 är ju bra att kunna kolla hur det går med allt, så slipper man ringa menar jag, perfekt.

Ta hand om dig nu och ha en trevlig kväll.