måndag 31 januari 2022

Glad måndag


 Vi säger hejdå till januari månad...och välkomnar februari!

Äntligen kom presenten fram till min kollega och fd. student, som åkte in till sitt jobb på sin lediga dag för att hjälpa min svärdotter och son att sitt första barn ( och mitt barnbarn!) för drygt en vecka sedan...

...hon blev så glad!

Glad måndag, Caritas tema,  för mej också som sakta men säkert börjar återfå lite energi, behöver fortfarande smärtstillande, men försöker trappa ner på de starkaste pillren. Idag orkade jag till och med baka en banankaka, hade så många övermogna bananer hemma.

Orsakullan undrar idag : 
  1. Sista januari, blir det ett vinterbad?
  2. Nehej, det blir det verkligen inte, men jag längtar till att få ta av bandaget på huvudet och tvätta håret, det har jag inte fått göra på en vecka!


7 kommentarer:

Znogge sa...

Så fint att presenten kom fram. Nu är det snart bara en vintermånad kvar vilket känns hoppfullt minst sagt.
Förstår att du längtar efter att få tvätta håret för det är man ju van vid att göra lite oftare.

Kram och god kväll!

BP sa...

Ja, den här månaden - januari 2022 - lär du inte glömma i första taget. Det lär Carina inte göra heller:-) Så fint av dig att skicka en så personlig hälsning i form av bubbel till henne. Visste inte ens att man kunde gravera dryckeslådor. Perfekt ju:-)

Minst lika glad blir jag att höra att du verkar ha piggnat till ordentligt. Att baka är ju inte det första jag tänker på för en konvalescent. Men du är ju ingen "vanlig" konvalescent heller;-)

Jag minns när jag växte upp. På den tiden var det veckobad och veckohårtvätt som gällde, på lördagar. Först pappa, sedan mamma och sist jag. Å på den tiden var ett riktigt badkar lyx. Som tur är fanns det ett sådant i huset som mina föräldrar byggde (ja, inte de själva såklart).

Hur klarade man sig? Det gjorde man uppenbarligen, då man inte hade nåt val. Men att inte kunna duscha/bada/tvätta håret minst varannan dag kan jag inte föreställa mig ens längre. Så bortskämt man är, eller hur...

Ditte sa...

Så fint att läsa att du mår lite bättre och kan slippa några av de starkare tabletterna.
Kan tänka mig att Carina blev glad för er fina omtanke. Och så fint av henne att ta hand om förlossningen av ert barnbarn. Lycka
Ja, i morgon är det en ny månad. Känns bra. Hoppas du snart kan ta av bandaget.
Många tankar
Varm kram

Anki sa...

Så skönt att se att det går åt rätt håll och att smärtan minskar!
En fin present - så klart hon blev glad!
Önskar dig en bra start på årets andra månad!
Kram

Ama de casa sa...

Vilken lyxig present Carina fick, men det var hon ju sååå värd! :-)

Skönt att smärtan börjar avta och energin börjar komma tillbaks, fortsätt på den vägen!

Ha en fin start på den nya veckan och månaden :-)
Kram

Geddfish ♥ sa...

Jag skriver på din glad måndag idag tisdag 1 februari!
Vad skönt att du går mot bättringshållet.
Vilken fin present din kollega fick som ställde upp vid förlossningen!

Ja, vi är bortskämda med dusch och badkar och att kunna tvätta håret ofta. Men det räcker att gå tillbaka 2,5 år, då lilla My och hennes alla 10 hel- och halvsyskon fick åka och bada balja nån gång ibland i ett tvätteri.

Krya på dig och banankaka, det var längesen jag gjorde, mums!
Kram!

Annika sa...

Saker och ring går framåt för dig nu.
SKÖNT!!
Nu ska du bara fortsätta att känna dig starkare dag för dag.

SÅÅÅ fin gåva till Carina.
Vilken bragd hon gjorde den natten då ditt barnbarn föddes. UNDERBART!!!
Förstår att hon blev glad över den fina presenten!!

Krya ny!!
Kramar från mig!