söndag 2 januari 2022

Skyltsöndag

Årets första skyltsöndag idag, BP:s härliga tema. Som vanligt skyltar från nätet....
 
Apropå nyår och raketer så tycker jag att denna passar in.

...och så måste vi få skratta lite...
Hihi!
Titta vad som damp ner i brevlådan strax före jul, ett reflex i form av en dalahäst! Det är en av mina kollegor som tyckte den passade mej och skickade den till mej, jag blev så glad!
..så några av mina julklappar, ett smyckeskrin...välbehövligt! Min svåger gav mig en bok som han tyckte mycket om, ska bli spännande att läsa om "Shuggie Bain", underst i bild en stor kartong med massa delikatesser från en av sönerna!
Dagen idag, mörk och dimmig och jag gav mej iväg ännu en gång till syster och fyllde på kylskåpet, att det ska ta tre veckor innan hon får ett nytt bankkort är ju galet, Nordea skyller på datakrångel!

Orsakullan fortsätter med sin bloggutmaning och undrade igår :
  1. 1. Ett nytt år! Har du avlagt några löften för 2022?
  2. ...det var det där att dricka mer champagne...håller fast vid det,haha!
  3. 2. Världsdagen för introverta idag. Är du extrovert eller introvert?
  4. Jag är extrovert, absolut utåtriktad. Trots att det blir svårare och svårare då jag inte hör nåt, haha, men jo, jag är en social människa i botten.


9 kommentarer:

BP sa...

Fråga 2 - hade aldrig tänkt nåt annat - hahaha:-)
Tusen tack för din första skyltning detta nya år. Hoppas du fortsätter i 51 veckor till:-)
Alla dina skyltar får mig att skratta gott. Å dalahästen som reflex har jag aldrig sett, men den är ju perfekt för dig:-) Hoppas du kommer gilla boken. Du får avrapportera när du har läst den.
Visst var det rakt in i kaklet idag - på grund av dimman alltså;-) Å snorhalt ute var det också.
Tre veckor för att få ett nytt bankkort - pratar vi 1980-tal eller... Hoppas hon snart får sitt nya kort så att du slipper åka med förnödenheter till henne varje vecka.
Stort tack för länken:-)

Ditte sa...

Jättebra hittade skyltar!
Första skylten är klockren! Så tänkvärd. Inser att jag inte alls alltid är på "rätt väg". Men kanske kan jag hamna rätt ändå.
Hönsen! Tja, ett gott skratt även här.
Vad trevligt med en reflex i form av en dalahäst.
Och roligt med julklappar! Visst är det!
Trist med din systers bankkort. Att Nordea har datatrassel tror jag inte alls på. Bara trams.
Önskar dig en fin kväll.
Kram

Geddfish ♥ sa...

Roliga skyltar som vanligt! Man behöver skrattet.

Vilka bra julklappar som du fick! Men så trist med din syster att det ska ta sån tid med bankkortet, bedrövligt, måste varit något fel.
Trevlig söndagskväll, kram!

Paula Merio sa...

Din syster borde få ersättning för fördröjningen med kortet! Men det kan hon nog glömma...
Stackars blivande kycklingarna då....thats life, att äta eller ätas...
Shuggie Bain läste jag med stor behållning men någon munter läsning är den inte.
god fortsättning, är katten hemma igen? Då känns det nog tomt nu
Kram

Åke sa...

Klart vi bara se framåt. Klart vi stämmer av med Orsakullan ;)

Janerik Sundh sa...

Kom att tänka på Tage Danielsson när jag såg den första skylten. Tage sa, eller rättare skrev. Vägar du inte se både framåt och bakåt, då får du se upp. Ha det!

Ama de casa sa...

Haha! Skrattar som vanligt gott åt dina roliga nätskyltar :-)
Dalahästen passar ju perfekt till dig - vad snällt av kollegan! Braiga julklappar också :-)
Men så dåligt av Nordea... Hoppas kortet kommer snart!

Ditt nyårslöfte är ju det bästa :-D
Kram

Anki sa...

Trevlig skyltning som alltid - och du är fenomenal att hitta kul skyltar på nätet!
Gillar ditt nyårslöfte!
Kram

Znogge sa...

Snyggt skyltat som vanligt hos dig! Bilden på raketen är verkligen klockren så må detta virus flyga och fara!

Kram och glad måndag!