söndag 9 januari 2022

Skyltsöndag

Min man har jobbat hela helgen, tolvtimmars pass varje dag, så han har inte varit mycket hemma, fick tulpaner av honom igår när han kom hem, trevligt!
 
BP:s skyltsöndag missar man inte, hittade inga bra skyltar på min promenad idag, så som vanligt blir det skyltar från nätet...
En trevlig parkeringskylt, eller hur?

Hoppsan!


Den här sista bilden....oh my god!!

Orsakullan undrar idag : 

  1. Vem/vad förtjänar dagens ris?
  2. Ja, det finns ju mycket man vill ge "dagens ris", så säger bara...covid försvinn!

8 kommentarer:

BP sa...

Vilken underbar man du har, men det har jag ju sagt förut! Egentligen borde du ha köpte blommor till honom;-) Men du kanske bjuder ut honom på en lunch- eller middagsdejt när han är ledigt nästa gång. Ja, jag tar bilden med tulpaner också som en skylt: du skyltar med världens bästa man!!!!

60 grader i Norrland under sommaren - I believe it when I see it, och det lär inte ske trots klimatförändringarna;-)

Skylten på flygplatsen i Sundsvall - WOW säger jag bara. Vi kanske ska be Åke att verifiera;-)

Sista bilden - YUCK!!! Jag skulle ha dött en "skrikande" död;-)

Covid står nog alla rakt upp i halsen. Men det konstiga är att man (tyvärr) vänjer sig. Å det är himla trist faktiskt.

Vilken toppen Skyltsöndag:-) Tusen tack för den och länken. Är såååå glad att du skyltar varje söndag och att du hittar de bästa skyltarna ever på nätet:-)

Ditte sa...

Tycker du lyckas med att hitta så bra skyltar på nätet.
Så fina tulpaner! blir fint nu att glädjas åt dem i flera dagar. Omtänksamt av maken.
Log gott åt tvätt instruktionerna och parkeringsskylten från Timrå. Missade helt klart den i somras när vi var där.
Vet att det på många ställen i Europa och övriga världen tas temperatur innan man får gå in och handla- Så kanske kan det blir så här när det är gjort.
Ha det bra!
Kram

dianasdrömmar sa...

Haha, underbara skyltar kram

Ama de casa sa...

Gulligt av maken att förära dig fina tulpaner :-)

Haha! Älskar dina nätskyltar :-D Men är det verkligen så varmt som 15 grader i Norrland på sommaren? Inte som jag minns det i alla fall... ;-)

Ja, må covid och alla dess varianter försvinna å det snaraste!

Kram

Anki sa...

Underbara tulpaner från din man ... och en som alltid kul skyltning med hjälp av nätet!
Angående covid, så kan jag bara hålla med!
Ha en fin start på veckan!
Kram

znogge sa...

Så härligt att få tulpaner av maken. Det uppskattar man.
Jag ger gärna också dagens ris till Covid-19. Är så trött på eländet minst sagt.

Kram

Guldkryckan sa...

"Norrländsk sommarvärme gånger två"...häpp...där bröt jag nästan ihop med ett gapskratt, det tackar jag för. :)

Sista bilden där....hujeda mej...ja ibland undrar man om de säljer kråka som köttfärs i affären här...den smakar knepigt, köper inte där längre.
Fast den är ju mald förstås så det ser man ju inte isåfall, bäst att ta det säkra före det osäkra.

Ha nu en fin måndag. :)

Susie på Stjärnarve... sa...

Vackra tulpaner du fått av din gubbe! Själv fick jag två små krukor med vita hyacinter härom dagen när dom gamla blå tagit slut. Jag blev mycket överraskad - och glad!!
KRAM/Susie