onsdag 12 januari 2022

Onsdagsmix

Idag hade jag några ärenden till MoS, passade på att gå bort för att se om det fina julpyntet var kvar som jag inte hann se i december, men nej, sån tur hade jag inte!
Men fick ett fint foto på dessa nyblivna mammor som satt på rad.
Kors i taket så blommar båda mina amaryllisar igen!
...och för tredje dagen på raken har jag varit på F&S igen, denna kväll var det premiär på mitt nya IW soft pass, gick skapligt, skall göra lite små ändringar bara.

Maken kom hem rejält förkyld från jobbet idag, inte bra, för jag vill inte bli sjuk! Han får sova i gästrummet i natt.

Orsakullan undrar idag: 

  1. Marsipanens dag, äter du marsipan?
  2. Ja, det gillar jag, men inte lika mycket som min man, han är tokig i marsipan, till jul så köper han en "korv" av marsipan som han skär tjocka skivor av, där är inte jag riktigt!

 

6 kommentarer:

BP sa...

Då MoS och Täby Centrum har samma ägare så utgår jag ifrån att även mitt centrum har plockat ner juldekorationerna. Såg ju dekorationerna av MoS och de var grandiosa.
Din ögonblicksbild av mammorna är en absolut höjdare. Här kan man fantisera att det är tre kompisar som "tajmat" att bli gravida ungefär samtidigt. Åsså självklart att de förlöstes just på din arbetsplats.
Amaryllisarna, speciellt den första är otroligt vackra. Nästa år ska jag satsa på den blomman.
Stackars din man. I dessa tider är det ju automatiskt att man tänker på nåt helt annat än en förkylning. Det är bara köpa test kit på apoteket och göra test på både honom och dig. Hoppas det finns test kit kvar i Solna. I Täby var dom slutsålda för några dagar sedan.
Himla fin selfie igen:-)

Marsipan och mandelmassa - yuck! Din man måste ha en ämnesomsättning som heter duga. Han är ju hur smal som helst med tanke på att han verkar vara en gottegris. Han påminner om min gamla chef Håkan. Han var likadan.

Znogge sa...

Din man har verkligen god smak för marsipan är bland det godaste jag vet. Blev på tok för lite av det i jul så jag får skärpa mig ;-)

Vilken otur med förkylningen. Hoppas att det bara är en vanlig sådan och att du slipper smittan.

Kram

Ama de casa sa...

Så MoS tjuvslutade alltså julen... Här ska den bort idag - på den rätta dagen. Om jag ids, vill säga ;-)

Vilka otroligt vackra amaryllisar!

Jag gillar också marsipan, fast kanske inte lika mycket som din man... :-)
Kram

Ditte sa...

Ganska skönt att "julen inte varar helt till påska" men det kommer nog upp något annat i stället.
Läcker bild här med mammor på rad.
Och dina amaryllisar; så vackra. Mina har fått utgå men jag tog en stjälk som nu kanske tar sig som snittblomma. Hoppas.
Kul med lite extrapass på F&S under tiden du nu går i "väntans tider".
Du ser så nöjd ut på bilden. En jättefin bild.
Ha det fint.
Kram

Annika sa...

Din bild på de tre mammorna är SÅ kul!!
Jättefin och talande bild.

ÄLSKAR marzipan och mandelmassa SÅÅÅÅÅ mkt, sp jag förstår din man, haha.
LOVE!!
I julas köpte jag också en "korv", skar av och åt ... MMMM!!!

Ja, det är rätt skönt att man plockar ner julen snabbt i butikerna. När jag jobbade som dekoratör här i US skulle den ner på annandagjul. Vi skulle börja nedtagningen då, ett hästjobb.
Men till nyår tror jag det var borta allting, vill minnas det.

Du är så bra på selfies. så fint bild!!

Kramar!

Guldkryckan sa...

Tror de tagit bort det mesta här i stan också, julbelysningen här på torget är borta iallafall så då är nog det andra borta också.

Aj då, hoppas maken tillfrisknar och att det inte är något annat än en förkylning.

Marsipan äter jag inte så ofta men gott är det ju, inte för att jag är en storkonsument när vi har det hemma men smaskigt är det ju.

Ha det fint nu och trevlig kväll.