torsdag 19 maj 2022

Torsdagsmix


 Kanske ni undrar hur det gick med min hörsel i Turin, över förväntan måste jag säga. Min kompis märkte stor skillnad på min hörsel. På arenan var det en del musik som lät hemsk, då tog jag helt enkelt av mig ci en stund, eller drog ned ljudet. Satt vi på uteserveringar nära trafiken så blev det lite mycket buller ibland och då blev det svårare att höra. Men det är verkligen ett fantastiskt hjälpmedel jag har fått med mitt nya implantat, över förväntan!

Idag testade jag negativt för covid, hurra! Men istället har jag nu väldigt ont i halsen, och blev orolig att jag fått en bakterieinfektion som grädde på moset. Efter en konsultation med läkaren på vår vårdcentral via videolänk, så fick jag komma dit och lämna ett snabbtest för att kolla om jag fått streptokocker, och det hade jag inte!

Så nu ska det väl vända snart , köpte dessa sugtabletter mot mitt halsonda, och jösses så bra de hjälper!


12 kommentarer:

femfemman sa...

Nöjd! Härligt!
Gott att du slapp covid. Och halsfluss. Virusinfektioner j¨kan vara efterhängsna, men det blir bra igen. Tur att du är ledig. Alltid så jobbigt att vara sjuk och behöva vikarie....Ha det gott! Krya på! Kram

Ditte sa...

Jätteroligt att läsa att du är nöjd med ditt Ci- implantat och att du så bra nu kan reglera det på egen hand.
Skönt att du nu testat negativt för Covid men illa att du fått annan infektion. Puh! Hoppas du nu snart är pigg igen- Bra att fick komma till vårdcentralen för provtagning så du nu vet att det inte är streptokocker
Kram!

BP sa...

Underbart att höra att det gick så bra för dig i Turin:-)
Ännu bättre är ju att du redan har blivit av med Covid. Det var snabba ryck!
Är impad över din Vårdcentral. Tycker själv att jag har världens bästa husläkare, men videomöten har dom då inte haft under hela pandemin. Husbesök däremot gjorde dom.
Skön att det inte var streptokocker, då slipper du antibiotika. Det finns ju hur många "normala" och konstiga biverkningar av Covid...

PS. Hur gick det för din man? Klarade han sig? DS.

Paula Merio sa...

Går coviden över så fort? Bara på några dagar? Det är ju toppen! Förutsatt att du slipper det halsonda! Kram

Paula Merio sa...

Det är samma kryssning som du var på! Med Cinderella! Vi fick inte möjlighet att smaka surströmming, vi valde en guidad tur till Hemsö fästning där man bland annat spelade in årets Elitstyrkans hemligheter. Väldigt spännande ställe. Kram/ Jag har besökt alla bloggkompisar idag och hade såå många inlägg att läsa och kommentera så det blir inget blogginlägg ikväll, men väl imorgon då det dessutom ska bli sämre väder = innesittardag

Geddfish ♥ sa...

Så underbart med ditt inplantat! Tacksamt!
Då fick du full pott i Turin!
Hoppas din Covid snabbt är över.
Kram!

znogge sa...

Så skönt att det inte var något bakteriellt. Det är ändå bra att veta vad man inte har. Min förkylning, som jag tror var Covid-19, tog en evighet att bli av med och först efter fyra veckor är mitt öra bra. Segt men vad gör man...

Fortsatt krya på!

znogge sa...

Glömde säga, så skönt att ditt implantat fungerar så bra som det gör!

Annika sa...

Gud så härligt att du verkligen märker så stor skilland nu när du har ditt implantat. GRATTIS till det alltså!!!
OCH sen, att dina vänner märker skillnad också.
SÅ bra.

vad snabbt du blev av med coviden. Skönt.
Mindre kul med halsont. MINNS strepsils från förr, då var de alldeles röda. De låg i gråa plåtbukar, minns du?
OCH jag tyckte de var goda, haha.

KRYA nu!!

Kramar!

Äventyret framtiden sa...

Tack! Då fick jag min nyfikenhet stillad. Jag tänkte på din hörsel och ditt hörande många gånger när du var i Turin. I all synnerhet under den stora kvällen, finalen. Härligt att det fungerar så bra som det gör.
Härligt också att din covid gick över så snabbt! Grattis!
Krya på dig !
Kram!

Ama de casa sa...

Så bra att det funkade så bra med hörseln i Turin! Hoppas du kryar på dig med halsontet nu också nu när coviden har gett sig av.

Ha en fin fredag!

Jossus Travelpics sa...

Hoppas din halsont försvinner snart. Tur att du har dessa tabletter som lindrar. Ska prova dom nästa gång jag får halsont.