måndag 13 mars 2023

Glad (?) måndag

Nja, en glad måndag -Caritas tema- vet jag inte om det är. Det har snöat hela förmiddagen och nu har det gått över till duggregn. Jag ska ta mej till F&S på nåt vis, inställda pendeltåg kan ställa till det (personalbrist!), men förhoppningsvis hinner min man komma hem från jobbet och jag kan ta bilen till Sollentuna. En tuff vecka har jag framför mej med totalt 5 nattpass, och på min enda lediga dag senare i veckan,  så ska jag ta mej till Huddinge sjh tidigt...om tågen går, fast jag längtar dit, vill se om de kan fixa inställningen på CI-implantatet! Så kanske det bli en glad torsdag istället! Nu har jag gått igenom jympapasset igen, och är laddad för kvällen, om nu några motionärer dyker upp i detta trista väder? Sen vidare till jobbet....

Orsakullan undrar: 

  1. 13. Mazarindagen, blir det en eller två?
  2. Nej, någon mazarin blir det inte idag. 

 

9 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

En riktigt jobbig vecka har du framför dig och vädret piggar ju inte upp precis det heller. Men om det börjar töa så finns det hopp om en vår.
Nu får du beta av natt för natt och så hoppas jag att torsdagen blir en lyckodag för din del!
Boa sorte-kram!

znogge sa...

Det låter verkligen som en intensiv vecka väntar dig men jag håller tummarna för att det inte blir en "tråktorsdag".
Lite onödigt med mer snö så jag hoppas att din man hinner hem så att logistiken fungerar också.

Kram och glad måndag!

Anna i Portugal sa...

Det är så trist att se att det vita kommit och lagt sig över krokusar och andra vårblommor jag sett hos er som bor i Sverige. Men snart hoppas jag verkligen ni får njuta av lite värme och sol. Mazarin är gott, men var väldigt längesen jag åt...

femfemman sa...

Mazarin klarar jag mej utan.
Regn här också. Riktigt klabbigt väder när snön smälter.
Skulle behöva ditt gympappass. Har mest suttit på möte och framför datorn idag. Kram

Geddfish ♥ sa...

Det var längesen som jag åt en mazarin!
Snön ställer verkligen till det. Hoppas allt fixar sig och att torsdagen blir uppfyld av glädje.
Kram!

BP sa...

Håller helt med dig angående skitvädret - suck! Pendeltågseländet pågår, och lär göra det en tid framöver. Det är ju en "strejk" mot att man vill dra in tågvärdarna. Som jag har förstått det så går pendeltågen, fast mera sällan. Hoppas det ordnar sig till på torsdag.

Håller tummarna att några motionärer har "blåst iväg" till F&S:-)

Linköping sa...

Tuffa veckor får man beta av en dag i sänder och inte tänka för mycket på det som är kvar. Hoppas att du kom iväg till ditt jympapass och att flera jympasugna kom dit. Håller tummarna för att du får en lugn jobbnatt

Ditte sa...

Visst är det ett trist väder. Gör ju ingen direkt glad. Hoppas maken kom hem så du kunde ta dig till F&S. Säkert kommer det några motionärer.
Oj, du har verkligen en tuff jobbvecka framför dig. Håller tummarna inför torsdagen och att de på Huddinge kan fixa inställningarna på ditt implantat.
Och visst går det bra även med en glad torsdag.
Önskar dig en ok. jobbnatt.
Kram

petra sa...

Tuff vecka, vädret gör det inte roligare direkt ,men äntligen börjar det sakta smälta undan nu och hoppas det förblir så för ngn ny snö är jag inte sugen på nu, har halkat tillräckligt nu:) Önskar dig en bra jobbnatt kram