fredag 31 mars 2023

Fem en fredag


 Elisamatildas "Fem en fredag" har idag temat : Medelsvensson

1. Hur är du en riktig Svensson?

Gift, två barn, jobbar inom vård och omsorg...dock ingen volvo eller villa! Fotot är från vår silverbröllopsdag som vi firade på Karpathos den 21 september 2016.

2. Vad gör du direkt när du kommer hem?

Eftersom jag jobbar natt, så går jag helt enkelt och lägger mej och sover, efter att ha ätit lite frukost.

3. Vilken tid går du och lägger dig?

Om jag har jobbat natt ,så blir klockan ungefär 09 när jag kommer i säng på morgonen. Är jag ledig och ska sova för natten så blir klockan gärna runt 01 innan jag kommer i säng.

4. På vilket sätt är du tråkig?

Har märkt att jag tackar nej till roliga saker just nu, och det beror på min hörsel helt enkelt, eller spelar åldern in också?!

5. Har du en Ove Sundberg i ditt liv?

Nej, gudskelov!

Orsakullans fråga idag : 

  1. 31. Sista mars, vad har denna månad givit dig?
  2. Tyvärr dåliga nyheter vad gäller mitt ci-implantat, som nu ska utredas, men också sköna dagar i Järvsö med tjejerna från jobbet. 


11 kommentarer:

Violen sa...

När man jobbar natt blir det ingen ordning på sovtiderna men man vänjer sig med tiden. Så har jag upplevt det.
Inte så konstigt att du känner dig lite down när implantatet krånglar. Håller tummarna för dig så att hörseln på något sätt blir bättre!
Ha det gott!

Janerik Sundh sa...

2005 semestrade vi 14 dagar i Amopi på Karpathos. Det var en makalöst vackert belägen anläggning - Aegean Village. Här är lite bilder från Amopi.
https://www.flickr.com/photos/janerik_sundh/albums/72157600767401579/
Ha en skön helg!

BP sa...

En härlig bild på er två.
Nej, du är så långt ifrån en medelsvensson man kan komma tycker jag. För en medelsvensson skulle inte ha så många roligheter för sig under hela året. Även om du just nu känner dig tvungen att tacka nej till vissa saker så är du en mästare på att ha roligt nästan jämt, vilket en medelsvensson inte har. Å du är inte ett dug tråkig heller!!!
Ja, vi är ju nattugglor du och jag;-)

Paula sa...

Oj, något som har gått snett med operationen? Hoppas utredningen startar bums så du får ordning på detta så viktiga i livet, att kunna höra bra! Ja du din stackare har en annan dygnsrytm än de flesta andra, du är ju van i gamet, men nog lär det slita på kroppen. Kram

znogge sa...

Tråkigt att du behöver tacka nej till saker på grund av din försämrade hörsel men jag kan förstå det. Hoppas att det gåt att rätta till.

Själv hade jag aldrig kunna jobba natt och sova på dagen men jag förstår att det blir en vanesak att göra det.

Kram och god fredagskväll!

Anna i Portugal sa...

Jag är tråkig för jag vill aldrig göra något på kvällstid. Då vill jag vara hemma. Blir gärna hembjuden på lunch till kompisar, men middag väljer jag gärna bort. Om jag kan.

Ditte sa...

Kul att läsa dina svar. Och bilden på dig och M är så fin. Ler när jag ser ordet Medelsvensson. Har ju aldrig begripit vad det skulle vara. Och nu är det nog för sent. Hur är en "Medelsvensson¨
Verkligen trist med bakslaget på ditt ci-implantat men givetvis positivt med de fina dagarna i Järvsö.
Kram

Anonym sa...

Mars... tråkväder, det är vad den månaden innebär för mej
Svensson... varken Volvo eller vovve... nä, jag är nog för tråkig och osocial för det. Kram//Anna-Lena

Äventyret framtiden sa...

En fantastiskt fin bild på er båda! Ni har äktenskapstycke...men det vet du säkert redan ;)
Hoppas att ditt implantat blir fixat snart, förstår så väl att du känner dig låg. Fortsätter att hålla tummarna hårt!
Kram

Mrs Calloway sa...

om jag jobbade natt tror jag aldrig att jag skulle få någon ordning på sömnen. jag tror att det är lättare hänt att en tackar nej till saker när en fått några år på nacken. trist med implantatet, men vi får hoppas att det går att rätta till

Kina sa...

Vilken fin bild på dig och din älskling! Att jobba på schema har både för och nackdelar, men det är lättare att göra det om man är nattuggla. Visst tackar man nej till mycket när inte hörseln fungerar. Jag saknar dom där restaurangerna med bås, som var ganska vanliga förr. Alla ljud dämpades på något vis, så det var betydligt behagligare att gå ut och äta. Dessutom önskar jag ofta lite mer dämpad och soft musik när jag är ute. Det är ju kul att kunna prata med sitt sällskap! Ha det gott nu!