tisdag 7 mars 2023

Järvsö dag 2

 

Så fantastiskt att få vakna till ännu en dag med sol, så såg det inte ut på väderappen förra veckan.

Vi fick en underbar dag i backarna  även idag, dock lite kallt, men ingen blåst! 


En god lunch på cykelhotellets bistro, salladsbordet var så gott! 

En supergod pumpasoppa med både ingefära, kokos och apelsin och rejält med kryddor blev det till lunch.

Vissa provade på creperiet i backen…
Afterski ski i stugan med en väldigt god singel malt whisky innan bastun…
Innan middagen blev det goda crustader till den goda ”cremanten”. Vi har det så lyxigt och njuter så mycket vi kan! God mat och rolig frågesport avslutar våra dagar, mys på hög nivå! 


7 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Åh, åh, åh!
Ljuvligt att se allt det goda livet bjuder er på!
Säger som i förra inlägget, bara njuuut!

kram

BP sa...

Jo då!!! Ni har det underbart lyxigt och jag unnar är den lyxen från hela mitt hjärta. Ni är så värda denna resa! Nu känner jag ju inte dina kompisar, men med tanke på allt vad du berättat om ditt jobb så vet jag ju att ni verkligen är värda dessa traditionella skidresor. Dessutom är det så himla kul att se att det faktiskt finns fortfarande 50+ personer som åter utför och inte bara längd. Längd är ju sååååå himla tråkig och svettig;-)

Förresten vill du inte komma tillbaka till nollåttaland. Men din man har säkert berättat...

PS. Mat och dryck är helt i min smak. Sedan fick jag lära mig vad Cremant är. Tack för den lektionen:-) DS.

Anna i Portugal sa...

Härligheterna fortsätter på bästa sätt ser jag. Fina upplevelser med goda vänner, det är grejer det!

Znogge sa...

Vilka härliga och mysiga dagar ni njuter av. Vilket väder dessutom!

Kram

Ditte sa...

Gläds med er. Och skidåkning i strålande sol, fina vänner, god mat och dryck är ju toppen. Önskar er fortsatt fina dagar och är med er i tankarna.
Varm kram.

Anonym sa...

Så härligt att ni fick så fint väder. Fina backar, god mat och dryck. Toppen att unna sig lyxliv på det sätt som du gör! Kram//Anna-Lena

Guldkryckan sa...

En härlig skidresa igen, har följt dig några gånger nu, såååå härligt med lite lyx av det slaget.

Det är du verkligen värd.

Ha en fin kväll nu.