söndag 26 mars 2023

Skyltsöndag och A Chorus Line

Bästa natten att jobba på, när vi går över till sommartid, ljuvligt när klockan går från 02 till 03 på ett kick! Men jag jobbade INTE i natt, men var ganska trött när jag var tvungen att gå upp lite tidigare idag ,för att hinna in till stan och dagens event.

Det är också BP:s skyltsöndag idag! Här ser ni föreställningen vi är på väg till, som började redan kl 13 idag. 
Fin utsikt hade vi över Sergels Torg när vi väntade på att få gå in till den stora scenen...några skyltar kom också med här ser jag. 

Vi valde dagens förställning därför att den var "textad", man fick låna en Ipod som textade hela föreställningen ,suveränt! Jag missade ingenting! Men det är mycket fantastisk dans i A Chorus Line, då behövde jag ingen text!
Roligt att se denna föreställning är det också för att i orkestern så spelar min mans brorson gitarr! 
I finalen fick vi också se orkestern, och här ser vi lite närmare:  Magnus på gitarr! 
En fantastisk ensemble, och som de kunde dansa!

Kanske känner ni igen Lisa Stadell, 4 från höger...hon satt på pendeltåget hem senare, och jag passade på att tacka henne för en fin föreställning, hon blev så glad! 

En väldigt trevlig söndag, med liiite skyltar i alla fall!

Avslutade den på OLearys hemma på MoS...blev nåågra fler skyltar där....




Orsakullan undrar idag : 
  1. 26. Jag är ganska bra på att…
  2. ...ge uppskattning till andra!






 

8 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Att kunna ge andra uppskattning är toppen! Det lyfter en själv samtidigt! Positivitet smittar. :)
Fina skyltar, många skyltar, glada skyltar, glitter och glädje...

Kram

BP sa...

Pinfärskare Skyltsöndag är det nog svårt att få om man säger så. Chorus Line säger mig ingenting, men jag gillade de vackra kostymerna. Så kul att din mans brorson var med och spelade gitarr. Då får man ju ju en äkta "kick" när man känner någon. Perfekt med en textad föreställning för alla som är hörselskadade. Eloge!

Härligt förresten att se Sergels Torg utan minsta antydan till snö - bara "den skyltningen" var värt att njuta av lite extra:-)

Tusen tack för en toppen Skyltsöndag och länken:-)

Ditte sa...

Vad roligt att du sett föreställningen och att den var textad. Och även att en släkting är med och spelar gitarr.
Jag minns att jag såg A Chourus Line i N.Y 1979 och var helt såld.Kan fortfarande nynna på några av bitarna.
Bra gjort att här i sVerige hitta så många bra dansare som krävs.
Jättesnyggt skyltat.
Trevligt att avsluta hemma på =´Learys.
Och vad gäller att vara bra; så tycker jag du är det. Helt genomgående-
Kram

LillaSyster sa...

Skönt att du hade ledigt inatt även om det hade varit en bra helg att jobba på. Många skyltar du fick med♡ Ha nu en ny bra vecka!

Znogge sa...

Vilken bra och härlig söndag det blev!
Förstår att din kommentar blev uppskattad för positiv återkoppling behöver vi alla!

Kram och glad måndag!

Anna i Portugal sa...

Vad smart med en textad föreställning! Dans är alltid roligt att se tycker jag.

Paula sa...

Wow vilken trevlig tillställning du varit på! Och så perfekt att använda tekniken till att texta så att hela publiken kan få ut maximalt av föreställningen. Och så kul att ha en "släkting" i orkestern! Inte mindre glädjande med efterfesten, du skulle ha räknat skyltarna på väggen!
Kram

Susanne sa...

Men så bra att kunna få den textad! Man vill ju kunna hänga med liksom :) Toppen! Och visst är det som du skriver... Det är perfekt att jobba natten när man ställer fram klockan. Den andra natten i höst är hemsk! Det känns som att den aldrig ska ta slut. Jag var också ledig nu i helgen så då blir det något annat. Och några utemöbler kändes inte aktuellt att ta fram heller. Snarare skidor och snöskoter ;)
Allt gott till dig :) Kram