söndag 5 mars 2023

Skyltsöndag


 Nåja, tre av fyra gick vidare i min tippning, inte så dumt! Kul att Mariette ändå knep en finalplats.

BP:s skyltsöndag idag, och jag har som vanligt skyltar från nätet!

En makaber bild kan tyckas, men visst håller vi hårt i våra mobiler!

Den här muggen måste jag ju få tag i, en sån fint illustrerad bild på mitt CI-implantat, den första bilden visar vad som är inopererat i mitt huvud!
På den nedersta bilden med lila färg ses den yttre delen av mitt CI, så tydligt och fint!

Det blir ett tidigt inlägg idag, för alldeles strax kommer mina jobbarkompisar och hämtar mej, vi fortsätter via Täby där vi byter bil och hämtar upp fler innan vi styr kosan mot Järvsö!

Orsakullan undrar : 
  1. 5. Vasaloppet, hurra eller nja!
  2. Imponerad över alla som åker Vasaloppet idag, vi brukar möta en hel del bilar som är på väg ner mot Stockholm igen när vi åker uppåt,  sportlovet är ju slut för de i 08-området, så det är nog många sportlovsfirare på väg hem igen.





9 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Hahaha; läste om de åtta marsvinen som finns på Systemet. Underbart roligt!
Muggen hoppas jag verkligen att du får tag på. Lycka till!
Makaber, äh, lite galghumor sitter alltid bra och visst blir det väl så att istället för de små änglar som man lägger i kistan med döda människor (ganska vanligt har jag förstått) så blir det väl mobilen som ska med till andra sidan.
Tack för en fin skyltsöndag Susjos!
Jag ler med hela ansiktet.
Kram

Geddfish ♥ sa...

Marsvinen har jag läst om nyss, så himla bra! Sen mobilen i kistan, ajaj🤣
Klart du ska ha den koppen på CI 🥰
Trevlig resa, kram!

znogge sa...

Ja, det gäller att uttrycka sig rätt i skrift men nog får man sig ett gott skratt!

Det var ingen tokig gissning. Jag hade väl också tre rätt även om jag bara tippade från TV-fåtöljen.

Så härligt med en resa och jag önskar er sköna dagar!

Kram

Anna i Portugal sa...

Som vanligt är dina skyltar så roliga! Har inte sett Vasaloppet på många år, men jag ser ju all längdskidåkning som inte är långlopp. Trevlig eftermiddag!

BP sa...

Tre av fyra rätt är väl VG tycker jag. Synd bara att ditt countrygäng inte lyckades gå till finalen. >Tyckte dom var riktigt bra.
Vet inte om jag skulle vilja glo på mitt CI implantat när jag skulle dricka en kopp te eller kaffe, men färgen är WOW:-)
Nu när jag kommenterar ditt inlägg så har ni säkert kommit fram till Järvsö. Ni kanske mötte en massa hemvändare efter sportlovet, så ni körde mot strömmen;-)
Ha en underbar vecka och njut av skidåkningen:-)
Tusen tack att du hann med Skyltsöndag innan du åkte iväg. Stort tack för länken också:-)

Åke sa...

Glömde mobilen bästa idag :) Det finns bara två sorters viner, ett som är rött och det andra vitt :)

Anonym sa...

Helt omöjligt att läsa "rätt". Såg framför mej de åtta marsvinen. Utspridda i olika delar av lokalen. ..
Gillar Mariette mest av alla detta år. Det hörs vad hon sjunger. Jätteviktigt för mej! Har inte en aning om vad exempelvis favorittippade Lorens låt handlar om. Får googla texten vid tillfälle! Ha det riktigt härligt i fjällen! Kram//Anna-Lena

Ditte sa...

Fin skyltning!Och att Mariette tog en finalplats tyckte jag också var bra.
Mars vin eller marsvin? Det är frågan.
Skrattade gott åt den glömda mobilen. Antar att det är så idag mer och mer. I alla fall i tankarna.
Muggen är ju så bra Så åskådligt detta CI implantat visas. Hoppas du får tag i den.
Åh, Järvsö väntar! Så härligt. Önskar er fina dagar, bra skidåkning och att ha det riktigt bra.
Kul idag att en svensk vann Vasaloppet. Länge sedan det hände-
Ha det allra bäst.
Varm kram

Paula sa...

Redan dags för tjejträff i Järvsö? Tiden springer! Hoppas ni får toppenväder, det har ju blåst nåt förfärligt men idag är det åter lugna gatan. Ha så kul!