tisdag 17 november 2020

En heldag på stan

Idag ville min kära kollega som jag känt sen vi gick barnmorskeutbildningen tillsammans för snart 21 år sedan, bjuda mej på en date på Java Whiskers för att få fira min födelsedag i efterskott. Jag var inte sen med att tacka ja! 

När vi kom dit så var vi ensamma inne hos katterna, som låg och sov de flesta.



Mysig lugn miljö, och nu har några gäster till dykt upp. En anställd tjej lockar fram katterna med lite kattgodis.



Jag blev bjuden på en god grillmacka med brie och salami.
Nu tittar en kattugne fram som faktiskt är lik våran Molly.
Sen blev det kaffe och kaka!

En timme på kattcafét går fort....så...
...vi bestämde oss för att fortsätta eftermiddagen/kvällen, och hamnade på en trevlig vinbar vid Odenplan, där blev vi sittandes länge och väl, så mycket vi hade att prata om, och inte hann vi prata färdigt! När vi bröt upp så regnade det en hel del, och jag som tagit cykeln in till stan, och ingen regnkappa med mig, men cyklade hem i regnet med ett leende på läpparna efter en fantastisk dag! Det här måste vi göra om!

Orsakullan undrar idag: 17. Somliga går med trasiga skor, hur ofta köper du nya? Oj, det vet jag inte, men nu i höst blev det i alla fall ett par nya stövletter!
 





8 kommentarer:

BP sa...

Vilken vänskap - 21 år - WOW! Å hon kunde ju inte valt ett bättre ställe än Java Whiskers, kattälskare som du är:-) Det gör mig riktigt glad att det verkar gå bra för stället, för visst tänker jag några nostalgiska tankar här - gamla hederliga Konditori Valand som ju varit kult sedan 1954 - nu alltså Java Whiskers.

Har ingen koll längre på nattlivet runt Odenplan, men det är så himla roligt att jag kan hålla mig àjour tack vare dig:-)

Regn - skit samma. Du blev ju bara lite blöt, och det var kvällen väl värd eller hur:-)

Znogge sa...

Vilken härlig dag ni fick tillsammans! Otur med vädret bara men det mesta torkar ju ;-) Klart att ni måste göra om det!

Kram

Anki sa...

En riktigt trevlig dag ... och det där kattcaféet ser mysigt ut. :)
Önskar dig en fin onsdag!
Kram

Ami sa...

Vilken härlig dag ni fick tillsammans! Och vilket mysigt kattställe!
Kram

Ama de casa sa...

Vilket mysigt ställe och i mysigt sällskap också. Kan ju inte bli bättre :-)

Susanne sa...

Ser ut som en riktigt härlig date :) Och den där mackan skulle jag då rakt inte tacka nej till. Inte kakan heller för den delen ;) Ser galet fräscht och smarrigt ut. Den första lilla missen... Såååå ofantligt söt.
Ha det gott!!

Susanne sa...

Combo Vinbar har jag varit på ett par gånger, mycket trevligt ställe. Jag arbetar normalt tvärs över gatan ovanför Konsum.

Paula sa...

Vilket mysigt kattcafé! Har aldrig besökt något dylikt ställe. Och tänk vilket passande öl! Kram