onsdag 30 december 2020

Frisörbesök med förhinder

Jo, jag erkänner, åkte hemifrån alldeles försent till min frissa i Kungsängen idag, men sen kunde inte jag rå för att det var en olycka på vägen, så jag fick ta omvägen via E4:an och Rotebroleden över till E18 igen! Blev 30 minuter försenad, ringde såklart min frissa som hört på radion om olyckan vid Barkarby.

Sjyssta frissan hann med att göra både nya slingor och klippa mej, och hon kunde också skjuta fram klippningen på nästa kund  så hon hann göra färdigt mej, men jag anar att hon fick jobba lite längre ikväll! 


Lyxade till det med kalixlöjrom ikväll.
Blev överraskad med ett blommogram från min bror ikväll, trevligt!



 Molly roar sig med julklapps-pappret som fortfarande inte kommit ner till pappersåtervinningen, för där har det varit smockfullt med papper!

Orsakullan undrar : 30. Berätta om något roligt som hände 2020.

Jo, men det hände faktiskt trevliga saker trots denna pandemi, hade ett underbart midsommarfirande hos vänner i Roslagen. Njöt av mysiga dagar när sönerna med flickvänner kom upp till landet i somras och spenderade några dagar med oss.

I morgon är det årets sista dag....

5 kommentarer:

Znogge sa...

Så fint det blev och så bra att din frissa hann med att fixa ditt hår ändå. Själv ser jag ut som Kvasthilda och det börjar verkligen bli akut.

Jag minns att våra katter älskade allt vad presentpapper hette!

Kram och god kväll!

BP sa...

Såååå fin du blev! Hon är verkligen duktig din frissa. Gissar att hon är rädd om dig som stamkund. Frisörer har det ju verkligen inte lätt i dessa tider heller.
Sedan skrattade jag gott åt första bilden. Det ser nämligen ut som om en robot håller på att omfamna dig. En riktigt lyckad bild:-)
Så gott din "macka" ser ut - dregel, dregel.
Sedan fick jag mig ett gott skratt till. Molly ser helt oskyldig ut på bilden, ja nästan totalt ointresserad av oredan typ: "Det är inte jag som har ställt till det."
Här hade HSB ställt upp en extra container på parkeringen för all emballage. Det funkade. Vad som helt gick åt skogen var dock återvinningen av papp, plast och inte helt otippat containrarna för vitt och färgat glas...

Ditte sa...

Vilken frissa! Och så snyggt det blev! Ja, du är ju snygg innan också men en bra klippning och lite färg/slingor gör mycket. Trist med olyckan men inget du ju kunde påverka.
Så gott med Kalixlöjrom. Vi ska ha det i morgon på Mjälloms hårda tunnbröd som tilltugg.
Vad roligt att du blev överraskad med en fin blomma.
Och Molly tar de chanser hon har till lite extra rolighetr.
Kram och trevlig kväll.

Ama de casa sa...

Din frissa är både omtänksam och duktig! Så himla nyårsfin du blev :-)

En annan rolig grej som hände 2020 var ju att Molly flyttade in hos er :-D

Nu är sista dagen för 2020 här - Gott Nytt År!

Ami sa...

Så bra att frissan hann med dig trots att du blev sen.
Kram och Gott nytt år