söndag 27 december 2020

Skyltsöndag

BP:s skyltsöndag igen, årets sista faktiskt! Börjar med en bild på julmatsresterna på jobbet (personal som själva lagat mat och tagit med till jobbet), vi blev mätta även denna annandagjul natt, som övergick till söndag...

Telefonen gick varm i natt, många med värkar. Jag sitter mest i telefonrådgivningen nu, då det är extra svårt att höra för mej ute "på golvet" när vi har både munskydd och visir på oss. Men i telefonen funkar det bättre med mina hörhjälpmedel så jag via bluetooth hör samtalen direkt in i mina hörapparater.
 

Så lite skyltar från nätet....
Ska man skratta eller gråta när man läser dessa råd från en amerikansk hushållsbok från 50-talet?
Ibland får man leta efter sitt lypsyl, haha!

Orsakullan undrar idag : 27. Berätta om något roligt man kan göra på vintern. Jag ser fram emot att få åka till Järvsö och åka skidor, nerför, som jag gillar bäst. Det är hur mysigt som helst att hyra en stuga nära backen med tjejgänget på jobbet, som vi nu gjort i många år. Åka skidor på dagarna, sen ha after-ski i stugan med bastubad , äta gott och spela spel!

Strax dags för natt nr 2 på jobbet....


En liten filmsnutt från stugan i Järvsö mars 2020....

8 kommentarer:

Åke sa...

God fortsättning! Lycka till med natten, lypsyl ja... känner man igen. Dom där 10 tipsen sparar jag ned och ska sprida vidare. Så bra du kan ta tekniken till hjälp.

Ditte sa...

Så bra att du kan vara i telefonrådgivningen och att det fungerar bra. Du har ju också väldigt mycket erfarenhet att ta av när blivande föräldrar är oroliga och ringer.
Önskar dig en lugn jobbnatt.
Fint att det blev en hel del smått och gott år er när ni jobbade natt. Hoppas du hade tid att smaka.
Tänk, hur en "god hustru" skulle vara enligt det amerikanska måttet. Tror inte det var lika illa här.
Ja, att ett lypsyl försvinner kan köra ihop sig rejält. Så för säkerhets skull har jag ett helt gäng olika. Och på olika ställen.
Vad trevligt med en tur till Järvsö. Fint att se fram emot. Jag hoppas med döttrar och barn barn kunna åka till Romme en torsdag till söndag. Men om min rygg och arm klarar att åka skidor vet jag ju inte. Vill inte tänka på det onda...
Kram!

BP sa...

Egentligen helt otroligt att det är ni i personalen som tar med sig julmat till jobbet. Tycker faktiskt att det är KS som borde bjuda all sin personal på mat som tack för det gångna året och det fantastiska jobbet ni alla gjort i dessa tider. Åt andra sidan känns det som att ni är ett härligt och sammansvetsat gäng där man verkligen gillar sina arbetskamrater.

Å du, jag har inga problem med hörseln (tror jag iaf), men du har helt rätt. Jag hör inte vad folk säger när de har munskydd och/eller står bakom en plexiglasskiva och de hör inte vad jag säger heller. Så det är inte bara du som har problem där.

Kalle - hahaha! Å de tio råden har jag sett på en blogg förra året. Tror inte att dessa tio "budord" var specifika för USA, gissar att de flesta länder hade dessa "goda råd" att ge kvinnor. Vissa saker var definitivt inte bättre förr;-)

Är ju totalt beroende av Lypsyl och förstår helt och hållet anslaget där. Att gardera sig med ungefär fem Lypsyl på olika platser hjälper inte ett dugg;-)

Vill inte bara tacka för dagens Skyltsöndag med länk utan vill säga tusen tack för 52 bidrag till Skyltsöndag som du gjort under 2020. Fantastiskt! Hoppas du vill hänga på även nästa år.

Å du - lycka till med natt nummer 2 nu!

Paula sa...

Tycker mig skymta några aluminiumformar där på julbordet, kan de innehålla någon kålrotslåda eller liknande kanske..."ler" Himla gott ser det ut. Hoppas ni hann sitta ner några minuter och inte bara grabba tag i något i farten..
Lypsyl, haha, jag har aldrig använt läppbalsam, men om jag ska kolla hemma hittar jag säkert fem stycken gamla i olika fabrikat. Undrar varför...
Kramen

Freedomtravel sa...

Ojoj, råden för kvinnor, hjälp ... Jag får nog försöka hitta nåt annat sätt om jag ska imponera på min man ;) Och jag förstår verkligen det där med munskydd och visir. Även jag tycker att det är svårt att höra. På Viking Line-buffén hade all personal munskydd och visir och vi sa "va?" hela tiden, och sen gick vi ändå därifrån utan att ha hört vad som var på tallriken ...

Ama de casa sa...

Oj. Jag tror jag ska låta bli att visa dom där råden för Anders... Tänk - 1965 är ju inte alls länge sen, eller hur?

Så bra att du kan sitta mycket i telefonrådgivningen, både för hörselns och fotens skull. Hur är det med foten, förresten? Den är kanske återställd nu.

Hoppas natten var lugn!

Znogge sa...

Snyggt skyltat som vanligt! Kan tänka mig att det inte är helt lätt med all utrustning med tanke på din hörsel så då är väl telefonrådgivningen ett bra alternativ.

Så mysigt att ha en skidresa att se fram emot.

Kram

Anki sa...

Härligt med knytis på jobbet, men egentligen borde ni völ bli bjudna på julmat. :)
De där husmodersråden såg jag någon annanstans - och ja, det är tur att tiderna förändrats!
Haha ... precis så känns det ibland när lypsylen är försvunnen!
Härlig skyltning!
Kram