lördag 13 februari 2021

Rena rama ding-dong!

Ganska bra gissning även denna lördag, blev så glad att Eva och Ewa gick vidare, hihi! Annars var det ganska givet att Dotter och Anton skulle gå vidare. Denna deltävling med programledarna Oscar och Anis var ju hur kul som helst! Låtarna var det ju si och så med, som det brukar!
 
Här hemma hade vi middag med ungdomarna och systerson som fyllde år igår, Molly var ju också med såklart.
Efterrätten hade äldsta sonen med flickvän med sig!

Orsakullan undrar idag : 

  1. När känner du dig fattig? 
  2. Dagen innan lön? Nej, skämt åsido, jag känner mej inte fattig. Jag kan såklart sakna saker, men säger som Gerd, det är inte att vara fattig. 

5 kommentarer:

Ama de casa sa...

Du är fenomenal på att gissa! Jag såg faktiskt inte Schlagern igår... Kanske kollar jag på webben (såg förra veckan att man kan göra det direkt i år), där finns ju snabbspolning att tillgå ;-)

Ha en fin Alla hjärtans dag!

Znogge sa...

Själv tyckte jag att låtarna var så där men det var kul att Evorna gick vidare.

Nu vet vi! När man har ledlampor så måste man ha en speciell dimmer. En vanlig dimmer fungerar bara på vanliga glödlampor. Så antingen får ni byta lampor eller dimmer!

Kram

Ditte sa...

Jag undrar just om man skulle tycka lite annorlunda om man inte såg artisterna utan bara hörde låtarna. Kul att Eva och Ewa gick vidare. Jag tyckte Lena Ph var betydligt bättre än killarna som programledare men å andra sidan är hon ju veteran och det är ju inte killarna. Tyckte de gjorde ett helt ok. jobb.
Och ditt tips gick ju in.
Trevligt med middag och roligt att fira systersonen. Klart att Molly ska vara med. Lika söt som vanligt.
Önskar dig en fin söndag.
Kram

BP sa...

Hahaha! Yvonne och jag diskuterade just Eva och Ewa idag. Vi var helt överens om att faktumet att de gick vidare säger allt om kvalitén av den deltävlingen. Vi var även överens om att programledarna var helt suveräna.
Molly ser ut som en present själv med snören runt kroppen - hahaha:-)

Stort GRATTIS till systersonen. Så kul att ni firar honom. Å semlorna såg verkligen inte fel ut. Är det mandelmassa eller en annan fyllning som skymtar under grädden?

Guldkryckan sa...

En semla i familjens närvaro inklusive Molly, blir inte bättre än så.
Tyckte väl de flesta låtarna var "sådär", men jag satt kvar iallafall envis som jag är.
(LÄS: Frugan hade fjärrkontrollen ;)

Ha en skön avslutning på helgen nu även om du kanske arbetar.

Ha det så bäst du kan.