söndag 14 februari 2021

Skyltsöndag


 Bad maken igår när han var ute och handlade det sista till gårdagens middag att han skulle köpa tulpaner så vi hade lite fint att ställa på bordet, och det passar väl bra idag på alla hjärtans dag!


Idag tog vi en långpromenad i min mans takt, svettigt värre med andra ord, runt Hagaparken, så vackert ute nu med all vit snö, och vi var inte ensamma som var ute och promenerade.

Nåja, idag var jag faktiskt inte sugen på semlor, men maken tog gladeligen en semla idag som fanns kvar i kylskåpet! BP:s skyltsöndag idag, så här kommer fler bilder från nätet...
Dessa särskrivningar, å inte ser det ut som kantareller där i lådan heller!

Har sett liknande skyltar förut, men den får vara med igen....
Enligt svenska akademin är "te" den enda accepterade stavningen, inte "the" eller "tea"....
Ni kan ju ana hur bråttom vi har hem på morgonen efter drygt 10 timmars jobb på natten...hihi!
En bra skylt!

Nja, hon får behålla sina revben va? hihi...

Orsakullan undrar idag : 
  1. Alla hjärtans dag idag, firar du? 
  2. Nej, inget speciellt firande här hemma. Är glad att vi båda varit lediga idag, kunnat ta en promenad och ätit middag tillsammans.



9 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Ibland får man vara glad åt de nära tingen.
En del får rosor, andra gelehjärtan och en extra kyss.
Jag gjorde mig en god middag med bästa vinet till.
Kram <3 <3 <3

Ditte sa...

Skönt med en runda i Hagaparken. Men kan tänka mig att den gick i rask takt. Härligt med krispiga tulpaner, de gillar jag bäst. En fin bukett.
Skrattade gott åt alla skyltarna. Avstavningen på trattkantareller är en höjdare och lite extra eftersom det ser ut att vara champinjoner.
"Husband Day Care" har jag set i Torrevieja utanöfr ett par pubar. Kul den också.
Vad gäller farmor Idas revben vill jag nog inte ha dem.
Kram!

Tove Olberg sa...

Ha ha idel roliga skyltar, en fin bukett och promenad med man som går fort :-)
En fin hjärtesöndag!
Ha en fin vecka!
Kram

Paula sa...

Haha, vi har hittat samma trattkantar! Och hos en annan skyltare hade vi samma pusshållplats. Märkligt...
Farmor Ida ska få ha sina revben ifred tycker jag, inte alls aptitliga...
men skylten som hängde över vägen var ju verkligen smart. så sent som igår läste jag om en buss som fastnat i en viadukt.
Själv äter jag hellre en sallad än en semla, men så är jag ju inte riktigt klok heller.
Pub-skylten var bäst!
Kram

BP sa...

Hahaha! Bra plockat från nätet! Du är nog bäst av alla skyltare att hitta skyltar på nätet. Men det har jag ju sagt förut;-)
Pandan var riktigt "cute", men ärligt talat tar jag hellre en sallad med rätt dressing än en semla. Trattkantar - ha, ha, ha eller så var det champinjoner. Den skylten är en absolut höjdare.
Husband-dagis har jag också sett förut, men den tål att upprepas:-)
Måste säga att Farmor Idas revben är rätt så "matiga". Dessutom är de färdigkryddade så - hahaha!

Jag sa ju från början att jag skrattade mig genom hela inlägget. Å det har jag gjort:-)

Tusen tack för din Skyltsöndag och länken:-)

Anki sa...

Roliga skyltar och vackra tulpaner! Skrattade gott åt Farmor idas revben och Trattkantar eller! Eller vadå - ja eller champinjoner kanske :)
Ha en ny fin vecka!
Kram

znogge sa...

Vilka vackra tulpaner och helt rätt en dag som igår. Vi firade inte i större omfattning heller men maken fick en chokladask av mig.
Snyggt skyltat dessutom!

Kram

Ama de casa sa...

Haha! Roligt skyltat igen! Stackars farmor Ida att behöva sluta sina dagar på det där viset... ;-)

Jag tror inte att du hade behövt be maken om att köpa dom där tulpanerna, du hade fått dom ändå. Speciellt med tanke på vilken dag det var igår :-)

Ha en fin start på veckan!

Carita Liljendahl sa...

Hahaa! Här fick man sig ett gott skratt med skyltarna :-)
Farmors revben... skulle man vilja käka? Jag tvivlar!
Trattkantar var också kul! Och det där med att man hellre käkar en semla än gräs :-D