onsdag 10 februari 2021

Mitt i veckan...


 Onsdag betyder IW på F&S och så ska jag jobba i natt. Tittar närmare på lördagens artister i Melodifestivalen, och inte känner man igen många av dem? Anton Ewald har ju varit med förut, så hans låt hoppas jag mycket på. Eva Rydberg och Ewa Roos blir kul att se på scenen, men inte går de väl vidare? Sen känner jag bara igen "Dotter", hennes låt Bulletproof som var med förra året trodde jag skulle vinna, men så blev det ju inte! I morgon får man höra lite av låtarna, ska bli spännande!
Orsakullan undrar idag : 

  1. Vad är det godaste du ätit?
  2. Oj, så svårt, man har ju ätit mycket gott i sina dar. Men minns hur mycket jag uppskattade "Linas matkasse" som vi hade i flera år när killarna bodde hemma, och en rätt som jag blev så positivt överraskad av var en svamprisotto, troligen med parmesan också, den var gudagod!

7 kommentarer:

Ditte sa...

Nja, nästa veckas startfält känns inte så roligt. Men å andra sidan måste ju även lite nyare artister också få en chans. "Dotter" känner jag igen och A.E.
Önskar dig ett bra träningspass och en hyfsad natt,
Kram

Znogge sa...

Veckans startfält känns inte så där jättekul kanske men självklart ger jag låtarna en chans. Eva och Ewa i all ära men jag tror inte att de kommer att ha med segern att göra men jag ska kanske inte säga för mycket...

Risotto med parmesan är vansinnigt gott!

Kram

Annika sa...

Jag känner knappt till någon enda på din lista, gulp!!
Jo, Eva o Ewa, men som du säger lär de väl tyvärr knappt få några poäng alls även om låten kanske är bra.

SÅ svårt att svara på den godaste man ätit.
DET finns ju såååååå mkt gott man ätit i sin dag.

Kramar!

BP sa...

Dotter ger sig inte! Minns att du gillade hennes låt ifjol. Eva Rydberg - känner igen namnet, men kan inte placera henne. Hon och den andra tjejen hoppas kanske på röster från äldre lyssnare.
Det tröstar mig att du heller inte känner igen alla artister;-)
Önskar dig en dräglig natt i kylan.

Geddfish ♥ sa...

Njae, det blir nog en slötittaromgång, inget som lockar precis, men vill ändå vara med!
Godaste jag ätit? Det har också varierat genom åren. Får grunna.
Kram!

Anki sa...

Ha en bra dag!
Kram

Ama de casa sa...

Den här veckan känns inte alls särskilt inspirerande, undrar om jag ens kommer att kolla? Nåja, det är ju inte lördag riktigt ännu :-)
Det godaste jag ätit kan jag inte alls välja ut. Har proppat i mig många godsaker genom åren :-D

Ha en finfin dag!