lördag 13 mars 2021

Finalkväll


 Så var det äntligen dags för Mellofinal, och vilken final! Massor av bra låtar , men jag har en stor favorit och det är Eric Saade, vilket framträdande och vilken låt! Tyvärr är han inte favorit ikväll om man kollar in oddsen, utan det är Tusse...

Så min tippning är att Tusse vinner, tätt följd av Eric. Dotter, The Mamas kommer efter....

Om jag får välja är mina topp tre : Eric Saade, Dotter och Charlotte Perrelli!



Det är mycket nu....i morgon åker vi till Järvsö, och ikväll kommer killarna över på middag, så packning måste göras, bilen fixas, och så ladda för mellofinal!

Orsakullan undrar: 

  1. Berätta om ett hål…

  2. Kom att tänka på den underjordiska sjön på den grekiska ön Kefalonia dit vi var 2014. En underjordisk skönhet är denna sjö som heter Melissanisjön, här kan du läsa mer om den.

5 kommentarer:

BP sa...

Å jag som trodde att Perrelli var din favo till segern ikväll. Det var otippat. Hon lär nog inte vara nöjd med en tredjeplats.
Hoppas att dina killar är intresserade av Mellon, för jag gissar att du inte skippar direktsändningen ens för sönernas skull;-)

Härligt med en skidsemester i Järvsö:-)

Ett himla läckert och annorlunda hål.

Ditte sa...

Saade var helt ok. Men jag tror på Tusse. Jag gillar Clara Klingenströms låt men den gör sig nog inte internationellt.
För min del kan The Mamas hamna långt ner. Inte direkt nydanande...
Härligt med killarna som kommer i kväll och Järvsö i morgon.
Ha det allra bäst.
Stor kram-

Och du! Jag är väldigt avis på Järvsö.

Guldkryckan sa...

Jodå, kommer ju sitta där och följa finalen, må bästa artist vinna :)
Skidsemester är ju inte fel, många år sedan jag stod på ett par skidor, undrar om de håller för en hundrakilos späd lekamen som mig? ;)

Ha en superb afton med Mellon.

Ama de casa sa...

Som vanligt är ditt tippande klockrent även om det inte riktigt stämmer med ditt tyckande :-)
(Nej, jag kollade inte annat än i facit. Blir snabbspolning idag).

Hoppas det blev en toppenbra kväll och att ni får en superbra resa till Järvsö med fint väder och härlig skidåkning!

Kör försiktigt både på resan och i backarna!
Kram

Freedomtravel sa...

Eric Saade var vår favort också!!!