måndag 1 mars 2021

Glad måndag


 Så var det gjort, cyklade till jobbet och fick min första spruta av covid-19 vaccin. Nästa dos skall tas om 9-12 veckor. Hur bra är Astrazenecas vaccin då? Så här skriver läkemedelsverket.

Vi får hoppas det är effektivt nog, och lägger till att det är nog en glad måndag, temat som Carita håller i.

 Nu är det en kort stunds vila innan jag tänkte cykla en mil till F&S och kvällens jympapass. Sen blir det stressigt att hinna hem ,duscha och äta innan jag cyklar vidare mot jobbet ...

Orsakullan fortsätter sin bloggutmaning i mars och idag undrar hon: 

  1. 1. Månaden mars bär samma namn som en planet. Vad kan du om planeten mars? (Svara först, Googla sen, fick du lära dig något nytt?)
  2. Pinsamt nog vet jag ingenting om planeten mars, min man skulle "ta sig för pannan" om han hörde det, intresserad som han är av rymden! Men det har i alla fall landat nånting där på mars, min man följde det med stort intresse ....

9 kommentarer:

Znogge sa...

Grattis till första sprutan! Så skönt att ha det gjort :D

Kram

Ditte sa...

Vad skönt att du fått första sprutan. Grattis! Och man kan ju inte välja...En riktigt bra måndag. Hoppas nu den fortsätter så med ett bra gympapass och en natt som blir ok.
Kram

Geddfish ♥ sa...

Grattis till första sprutan 💉 det var lång väntan till andra? Men glad måndag blev det ju.
Kram 💕

BP sa...

Grattis till första sprutan! Jättekul att du och dina kollegor prioriteras:-) Hoppas du hann med allt du planerat idag. Å jag vet lika mycket om mars som du;-)
//BP

Ama de casa sa...

Grattis till vaccinationen! Helt rätt prioritering när det kommer till köordningen.
Jag vet att mars är en röd planet och att Matt Damon är en av dom som har landat där ;-) (Anders såg filmen, jag sov... :-D )

Ha en fin dag!

Ami sa...

Så skönt att första vaccinationen är gjord!
Kram

Guldkryckan sa...

Gott att få den där första, grattis.

Mars har jag sett en hel del om på många av mina tv-kanaler, ett stort intresse jag har men om jag kan något vete sjutton.
Nu ska vi väl inom 10 år få reda på om det har funnits ett hav där en gång i tiden, prover ska ju tas med den senaste anordningen de skickade upp, inom 10 år ska de skicka upp "något" för att hämta proverna.
Oj då, jag kunde visst något ändå...men sen är det nog stopp ;)

Ha en fin kväll.

Annika sa...

GRATTIS till första sprutan!!
Vad skönt.
Min syster, dietist i Sthlm, ska få sin idag också på Sabbatsberg. Äntligen får ni inom vården!
YAY!
DET är verkligen en GLAD måndag!!
Kramar!!

Freedomtravel sa...

Härligt att du tagit första sprutan! Oj, hade inte koll på att det ska gå så lång tid till spruta nummer två.