onsdag 24 mars 2021

Månadens kattbox

...kom idag, och Molly ville vara med att öppna...
...och började gräva direkt bland presenterna....
Hittade en favorit direkt ,full med kattmynta!
Det höll henne i lektagen ett bra tag!

Natten på jobbet blev riktigt bra, "bara" en hänvisning till Södertälje. Tyvärr kunde vi inte hjälpa SÖS eller Danderyd i natt som ville ha hjälp. Dagen idag innehöll sömn under dagen och Indoor walking på F&S på kvällen.

Orsakullan undrar idag : 

  1. Ditt senaste besök hos vården?
  2.  När var jag själv och besökte vården? Jo, har ju varit hos min gynekolog för att förnya mitt recept på lite hormoner ganska nyligen.

 

7 kommentarer:

znogge sa...

Kan tänka mig att det var ett uppskattat innehåll i paketet.
Aå skönt att arbetsnatten blev hyfsad men det är egentligen inte klokt att patienter ska behöva hänvisas hit och dit.

Kram

Ditte sa...

Molly var verkligen intresserad av både att öppna och innehållet. Så roligt!Hon är ju för söt.
Skönt att natten blev ganska lugn. Behövligt för er.
Och så har du redan gått igång inför kvällens jobb. Önskar dig en lugn natt.
Kram

BP sa...

Jag vet precis varför Molly var så sugen att öppna kattboxen. Du ver om man läser bloggar som skriver om katter då lär man sig ett och annat. Och häromdagen lärde jag mig att Kattmynta är släkt med Kantnepetan, vilket är lika med knark - knark för katter alltså. Det var LillaSyster som informerade om den saken.(https://mittskogsliden.blogg.se/) Ja tänk om det fanns nåt sånt för oss tvåbenta varelser också, nåt legalt alltså;-)

Kattboxen är verkligen omsorgsfullt packad och personligt utförmad. Å söta Molly uppskattar det ju - hahaha:-)

Kul att du för en gångs skull hade en dräglig natt på jobbet. Ibland undrar jag ju vad som händer när inget BB kan hjälpa en föderska. Vad händer då?

PS. Vad gäller "hormontillskottet" så gjorde jag som du. Men jag slutade tidigare vid 58 - med tillskottet alltså. DS.

Anki sa...

Paket är kul ... och om det innehåller något spännande som dessutom doftar gott så är det förstås ännu bättre :)
Ha det gott!

Ama de casa sa...

En kattbox i månaden? Hon är allt lite bortskämd, Molly ;-) Fast när ni får sån underhållning vid leveranserna så är det helt klart värt att skämma bort henne :-D

Skönt att det blev en bra natt för en gångs skull!

Annika sa...

GULLIGT!!!
Älskar katter. Lylligt med en sådan presentbox en gång i månaden.

SÅ glad att det blev en lugn och bra natt för dig!

Kram!!

Guldkryckan sa...

Underbart med presenter till katterna, lite mynta så är saligheten uppnådd. :)
En sådan prenumeration kanske vore något här, får kolla med frugan.

Ha en skön afton.