söndag 14 mars 2021

Skyltsöndag och mot Järvsö

 


Tre av tolv rätt är väl inte helt okey, men tog ju i alla fall ettan och tvåan!

Vi hade en mysig kväll i alla fall, och vilken lyx att bli bjuden på hemlagad mat av son med flickvän!





Försöker nu blogga från min IPad, vet att det kan bli krångligt med bilder och text, länka kan jag inte! 
Idag var det i alla fall dags att åka på vår traditionella skidresa till Järvsö, jag och ett par tjejer från jobbet. Stugan bokade vi redan i september innan den andra vågen av pandemin var ett faktum... som vanligt blev det ett lunchstopp på Gävle Bro.


Solen sken precis när vi närmade oss Järvsö....
Utsikten från stugan är magisk!
Familjepizzan var större än vad vi trodde! 
BP:S skyltsöndag glömmer jag inte, på nätet hittar man många roligheter.

I morgon ser jag fram emot att åka skidor! 



8 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Att du hann med ett inlägg till Skyltsöndag:-) Du är helt underbar:-) Tusen tack för det!
Tyckte nog att du hade betydligt fler rätt vad gäller Mellon. Kollade ju ditt inlägg extra noggrant, och jag tyckte att du prickat rätt på i stort sett hela listan, med undantag av The Mamas som kom en placering högre upp. Eller så är jag så dum att jag inte ens kan "läsa" tipsen rätt;-)

Härligt med en bjudmiddag och en vecka i skidbackarna. Önskar dig och dina kollegor en fin och solig vecka. Å du - åk försiktigt! Inga benbrott tack;-)

Ama de casa sa...

Jag tycker du klarade tippningen galant med att pricka in ettan och tvåan :-)

Jag ser att Molly fick en egen tallrik där vid bordet. Hon börjar nog bli lite väl bortskämd ;-)

Ha nu det riktigt härligt i backarna, men ta det lugnt - håll avstånd och håll dig på benen också :-)

Älskar dina nätskyltar! Så himla roliga :-D Snällt att bjussa ungarna på kokosnötter!
Kram

Guldkryckan sa...

Sputnik där...haha...underbart...ett vaccin helt i min smak ;)
Vacker utsikt där, bara det är ju värt resan.
Ha det underbart i backarna. ;)

Anki sa...

Härlig skyltning!
Ha det så gott där i Järvsö ... och njut av ledigheten och skidåkningen!
Kram

Paula sa...

Hahaha, skrattar så jag håller på att kissa på mig! Självklart skulle jag välja Sputnik-vaccinet, det är nog helsteriliserat av alla spritångor. Måste vara totalt ofarligt.
Ha nu en mysig vistelse, temperaturen är med er, hoppas solen också tittar fram
Kram från pörtet

Ditte sa...

Tycker absolut att alla bilder är skyltar här hos dig idag. Härliga bilder från kvällen hemma, från resan till Järvsö och från utsikten i huset. Så fint med några dagar här. Gissa om jag är avis....
Ja, ettan hade jag rätt på och tykcet det var helt rätt låt som vann. Vad gälller Eric Saade tyckte jag han var mest upptagen av sina olika "moves"
Önskar dig och de andra riktigt dina dagar.
Och ta ett åk för mig också.
kram

Znogge sa...

Ha det riktigt bra nu och njut av livet i backarna :D

Kram

KajsaLisa sa...

Såg gott ut med hemlagat, men pizza är inte heller fy skam.