onsdag 3 mars 2021

Solig onsdag

Första frukosten på balkongen för i år, havregrynsgröt med hjortronsylt, och mjölk förstås. Smakade ljuvligt i solen.
På schemat idag stod det storhandling innan bilen blev upptagen, maken har ju fått ett nytt konstigt schema och jobbar till midnatt sju dagar på raken. Så passade på att handla när bilen fanns hemma. På kvällen var det dags igen för en cykeltur  fram och tillbaka till F&S, närmare två mil, lite kyligt var det, men smidigt med elcykeln. Men visst känns det i knäna...man är inte 30 längre, som BP påminde mej om! ;-)

Orsakullan undrar idag i sin bloggutmaning: 

  1. När var du riktigt glad senast?
  2. Oj, det måste vara vid de tillfällen när hela familjen är samlad, senast i mitten av februari alltså.

 

5 kommentarer:

BP sa...

Visst är det skönt med frukost på balkongen!!!! Har haft några frukostar där sedan i lördags faktiskt. Idag var det kyligare, då då var jag fullt påklädd, inte bara i t-shirt.
Gillar din fräcka outfit - limegrön cykelhjälm och "bandanan" som ser ut att dölja en blåtira;-)

Sorry att jag påminde dig om åldern. Jag är fullt medveten om att du ser minst 10 år yngre ut än vad du är, men av gammal erfarenhet vet jag att kroppen inte tänker likadant;-)

Stackars make!!! Sju dagar på raken till midnatt - ooooops! Hoppas han får långledigt mellan passen.

Znogge sa...

Så härligt med frukost på balkongen!
Visst blir man glad av att umgås med nära och kära.

Kram och god torsdag!

Ama de casa sa...

Härligt med frulle på balkongen! Fast personligen klassar jag havregrynsgröt som hästmat. En väldigt gammal åsikt sen barnsben, kanske borde jag testa igen? ;-) Annan gröt som risgryns- och mannagrynsgröt gillar jag jättemycket.

Jösses vilka jobbiga arbetstider... Hoppas det bara är ett tillfälligt schema!

Ha en fin dag :-)
Kram

Ditte sa...

Härligt med frukost på balkongen!Hoppas det bli många sådana fina dagar under våren. Och fint väder har vi ju verkligen haft. Vi kan inte glasa in vår balkong men den har söderläge så vi satt ute igår en hel del. Men dock inte på morgonen. Eftermiddagskaffe blev det dock där.
En rejäl tur är det ju till F&S även o du har elcykel. Och knäna får helt klart jobba
Vilket märkligt schema du fått. Kämpigt med sju dagar i sträck till midnatt. Hoppas det är temporärt.
Önskar dig en bra torsdag.
Kram

Annika sa...

Ja, vilken god frulle.
Alltid mysigt att inta den ute.
Jag sitter just och väntar på två vänner jag ska frulla med. Vi sitter utomhus på min framsida.

YAY, strong att cykla till affären för det är ju en liten bit. MEN bra träning.

Kramar!