tisdag 21 september 2021

Bröllopsdag!


 Tänk att idag är det 30 år sedan vi gifte oss! Pärlbröllop firar vi idag. Nåja, så mycket  firande blir det inte idag, vi firade ju rejält i Malaga tidigare i september. Jag har sovit idag efter nattens jobb och maken har jobbat. Jag gick i alla fall iväg till affären när jag vaknade och köpte rosor, och min man kom hem med tulpaner. Nu ska jag iväg tidigare till jobbet, för det är en timmes obligatorisk "amningsworkshop" i praktiskt amningsstöd!


Orsakullan undrar idag : 

  1. Dags för fullmåne, hur påverkas du?
  2. Inte alls, men det brukar ha en tendens att vattnet går på gravida mer än vanligt när det är fullmåne, men det är bara en känsla, finns ingen fakta på det!

5 kommentarer:

Annika sa...

Grattis!!
Så fin bild.
Gifte mig 93, så modet var ju detsamma.
KUL!

Fullmånen älskar jag!!
Sover fasiken bättre vid den är vid de andra av månens faser.
Har hört det där om fostervatten och fler förlossningar vid fullmåne. Minns att man talade om det här också.
Månens kraft alltså.
Som sagt, älskar månen!!
Kramar!

Ditte sa...

Stort grattis! Och ni är så fina! Vackra! Och ni är er lika. Förstår att ni firade i Malaga men blommor är alltid fint.
(Bosse och jag gifte oss barfota på en strand i solnedången under en kryssning på Fidjiöarna. Bara 35 gäster ombord och ingen visste att vi gifte oss. För oss båda var det vigsel nr2)
Fullmåne? Påverkas inte alls.Men intressant att vattnet för gravida har en tendens att gå vid fullmåne .
Önskar dig en bra jobbnatt och att det blir en givande kurs.
Kram!



Ama de casa sa...

GRATTIS igen! Vad fina ni var - och fortfarande är!

Fullmånen påverkar mig inte ett endaste dugg, sover som en stock oavsett vad månen är i för fas :-)
Kram

BP sa...

Stort, stort GRATTIS! Vilken bedårande brudklänning. Den är nog den snyggaste jag någonsin sett. Såååå vackert:-)
Amningsworkshop - det påminner om serien Barnmorskan i East End. Där höll dom också amningskurser.

Fullmåne har jag aldrig påverkats av, tror jag i alla fall.

Ha en bra natt på jobbet nu:-)

Anki sa...

Stort grattis så här en dag för sent! Så fint bröllopsfoto!

Förr märkte jag aldrig av månens faser, men numer har jag svårare att sova vid fullmåne - även om jag inte vet att det är fullmåne ...
Vackra rosor!
Kram