fredag 3 september 2021

Málaga!

Mobilen ringde kl 03:15 i morse och vi checkade ut från hotellet och begav oss mot incheckningen på Arlanda. 
En helg i Europa, vad ska man välja. Ville till Palma på Mallorca, men där fanns det inga platser på flygen. Madrid hade varit kul, men då är det mellanlandningar och för många timmar att komma på plats. Det slutade på att vi valde Málaga, flygstolar fanns och för en helg vill man inte åka längre. 

 Hittade ett centralt boutique hotell…





Vi är supernöjda med hotellet : Soho boutique hotell Colón, som jag hittade på booking.com
En liten balkong t.o.m mot en ganska trafikerad gata dock.

Inget problem med vädret!
Vi tog en promenad mot hamnen efter vi checkat in på hotellet…
Lite lunch….


Vi kom på att vi firar 30-årig bröllopsdag här i september, så det passar ju bra att fira den lite i förskott!
Vi beställde cava sangria, men fick en vanlig sangria, men det var lika läskande i denna värme! 
En tapas som kallades rysk sallad….kokt potatis med räkor ,majonnäs och tonfisk! Gott! 
Men det bästa ikväll blev min grillade bläckfisk! Min man nästan backade från bordet,haha! Den var verkligen god, men han ville inte smaka. 
Vi promenerade vidare i kvällen, njöt av folklivet och fantastiska träd! 
Avslutade kvällen på en vinbar med ett mycket gott riojavin för mig. Underbart att vara på plats, och jag tror att jag kommer att sova mycket gott i natt! 

8 kommentarer:

Ama de casa sa...

Så härlig ni har det och det är verkligen fint på Solkusten - bra val!
Och du... När man nollar på bröllopsdagen så tror jag det är som med födelsedagar, man får fira hela året!
Så stort GRATTIS till er två finingar och ha det fortsatt gott!
Kram

Znogge sa...

Så härligt och underbart det låter så njut nu för fulla muggar. Hade jag varit där hade jag backat precis som din man ;-)

Kram

Anki sa...

Ser fantastiskt ut!
Ha det gott och njut av sol och värme!
Kram

https://rendahlispanien.wordpress.com/ sa...

Jag kan ju bara hålla med att Spanien är härligt 😃
Stort grattis till er och njut.
Kram

BP sa...

Det tror jag också att du sov mycket gott efter fakirflyget på morgonen. Kul med Malaga, det var otippat. Har aldrig varit i Malaga, men Emma bor ju där, eller i närheten i alla fall.
Staden ser helt underbart ut och jag är sååååå avis på din grillade bläckfisk. Min man hade troligen också varit på vippen att lämna bordet. Han äter bläckfisk vinaigrette utan sugproppar, men inte med;-)
Hoppas ni har ytterligare några härliga dagar i Spanien:-)

PS. Så fint ni ser ut på bilden:-) Å att fira 30 år i förskott - jamen självklart:-) DS.

Janerik Sundh sa...

Aha, nu förstår jag varför du inte svarade på Elisas fem frågor igår.
Men det var roliga frågor igår, du får svara på dem när du kommer hem. Ha det så skönt!

Ditte sa...

Perfekt att ta en tur till Malaga-Och det är ju verkligen en charmig stad. Ni ser ut att ha det jättebra så fortsätt med det.
Om ni har tid så ta gärna en titt på "gamla Malaga". Riktigt mysiga kvarter.
Kram!

Paula Merio sa...

Haha, vilken tur att inte maken din valde att sitta vid ett annat bord! Bläckfisken var otroligt vacker, nästan synd att sätta tänderna i! Men rätt tillagad är bläckfisk en delikatess!
Så mysigt ni har det!