måndag 13 september 2021

Glad måndag


Efter tre nattpass så var det dags för premiär med mitt nya jympapass. Nyvaken gick jag upp på eftermiddagen och gick igenom passet i vardagsrummet, det är ju mycket som ska klaffa med rörelserna i musiken. Men jag har ju mina "jympastreckgubbar" på papper också.
Brukar aldrig vara nöjd efter första passet, det tar ofta några gånger innan passet sitter, men jag var glad i hågen och laddad till tusen , och ännu gladare blev jag när det var så många som kom på passet ikväll också! Och på bilden ser ni hur nöjd jag var efteråt! En motionär kom fram efteråt och sa att det var sån bra musik, kul! Så verkligen en Glad måndag, Caritas tema!

Orsakullan undrar idag : 

  1. När skolmatsalen serverade…laxpudding hoppade jag högt av glädje, liksom spenatsoppa med ägghalva, fiskpudding och såklart spagetti och den gråa köttfärssåsen som man tyckte var så god. Ja, det mesta gillade jag , lite mindre gillade jag makaronipuddingen och potatisbullarna som serverades.



 

7 kommentarer:

BP sa...

Så himla kul att ditt pass blev en succé. Ja, det blir det ju alltid. Du är så himla duktig och det är kul att dina motionärer uppskattar dig. Å selfien är ju kanoooon, den också:-)

Vad gäller maten kan jag bara säga att du (tack och lov) har ändrat inriktning eller smak;-)

Anki sa...

Så bra att det första passet blev bra ... och nu kommer det att gå som en dans framöver! :)
Laxpudding och spenatsoppa ... mums - och det tycker jag fortfarande!
Ha en fin dag!
Kram

Znogge sa...

Så roligt att passet gick bra och att så många kom. Jag tror att många är supersugna på att komma igång.
I dag ska vi ha laxlasagnette i gruvan och det är inte en favorit...

Kram och god tisdag!

Ama de casa sa...

Du ser verkligen glad och nöjd ut på den fina selfien! Kul att det gick så bra :-)

Korvstroganoffen var min absoluta favorit i skolmatsalen. Ända tills jag blev magsjuk efter att ha ätit det till lunch en gång. Det var säkert inte matens fel för ingen annan i klassen drabbades, men efter det tyckte jag att den rätten smakade spya... ;-)

Det fanns mycket annat som jag också gillade, bland annat makaronipuddingen - så där skiljer vi oss åt :-D

Kram

Ami sa...

Så roligt att det gick så bra!
Kram

Geddfish ♥ sa...

Jag hade aldrig förmånen att få skolmat, fick nöja mig med en termos varm choklad och macka. Annars har jag gillat all mat.
Sååå fiiin selfie på dig! Kram

Ditte sa...

Heja! Vad roligt! Och du kan ju konsten att entusiasmera deltagarna i dina pass. Och extra roligt att en deltagare gav dig en fin eloge. Och du ser nöjd och väldigt glad ut på bilden som verkligen är jättefin.
Kram och önskar dig en fin tisdag.

Vad gällde skolmatsalen och den mat som serverades så var det ingen hit för min del.Dessutom låg den upplagd på tallrikarna från klass 1-5 och var kall när vi kom. Tänk dig kalla blodpudding. Ja, jag hade tvärvägrat den även varm . Men min mamma var en handlingens person så hon skrev ut mig från skolmaten och jag gick hem och åt.
Men detta var på 50 och början av 60 talet och senare när jag började på högstadiet blev maten bättre.