torsdag 9 september 2021

Nyklippt


Så var det dags att frisera sig igen hos Lotta i Kungsängen, veckorna rusar fram. Det risiga sommarhåret fick nya slingor och blev lite kortare. Härligt!


Hann ut på en promenad runt Råstasjön när jag kom hem.


Promenadvägen var avstängd vissa delar, så jag irrade mej runt och det blev en längre promenad än vad jag hade tänkt mej, men vädret var ju underbart så det gjorde ju ingenting!

Nu blir det flera svar på Orsakullans frågor: 


  1. 9. Vad betyder det: att ta på sig äran.
  2. ...för något som någon annan har gjort, inte så sjysst menar jag. 
  3. 10. Ett minne från en svunnen tid...

  4. ...detta foto är från en svunnen tid, kan inte påstå att jag kommer ihåg när det togs. Vi är hos fotografen och min lillasyster ska eller har döpts i Kristine Kyrka i Falun. Jag sitter i pappas knä och ser inte så bekväm ut, haha! Jag måste vara runt 3 år gammal där, året är 1963.



     







    8 kommentarer:

    Paula Merio sa...

    Jag tycker det heter att man "tar åt sig äran!" men förstår nog ändå.Råstasjön ger många minnen för mig, från tiden i Ör då vi gärna gick runt bägge sjöarna...
    Du liknar din pappa!

    BP sa...

    Vilken snygging:-) Du ser ju alltid ut som en fotomodell, vilket du ju faktiskt är, men den nya frisyren är skitsnygg. Den verkar vara kortare klippt än vanligt, och den klär dig perfekt:-)
    Men visst var vädret rena drömmen idag, ja igår också för den delen.

    Vilken rolig bild på dina föräldrar och er syskon. Nej, Susjos du ser varken bekväm eller speciellt glad ut.;-) På den tiden ville du kanske inte bli fotad, men den "attityden" har ju ändrats under åren;-) Din pappa är väldigt stilig. Tycker din äldsta son är lik honom.

    Ama de casa sa...

    Du blev lika snygg som vanligt efter besöket hos Lotta :-)

    Vilken härlig gammal bild från svunna tider! Jag gissar att även jag var runt 3 år när bilden togs, även om jag inte finns med på den ;-)

    Ha en fin dag!
    Kram

    Ditte sa...

    Lika snygg som vanligt! Och visst är det skönt att bli klippt av en frissa som är så duktig. Vädret var ju strålande så en längre promenad blev ju riktigt bra i det vackra vädret.
    Vilket fint foto och minnen kommer ofta tillbaka när man just ser bilder.
    Önskar dig en fin fredag
    Kram

    Znogge sa...

    Så snyggt det blev och du klär verkligen i det korta! Själv ser jag fortfarande ut som Kvasthilda ;-)

    Vilket fint fotominne på din familj!

    Kram och god fredag!

    Guldkryckan sa...

    Den där frisyren gick ju inte av för hackor minsann, snyggt.
    Fint minne från en svunnen tid där, familjeporträtt från den tiden skiljer sig lite från dagens är min reflektion, man klädde upp sig mer på den tiden är min känsla.
    Fint hur som helst iallafall.

    Att ta åt sig äran på det viset är ett ruttet beteende anser jag, har några som gjort så yrkesmässigt på kneget, det lustiga är att det alltid kommer fram förr eller senare...hoppas de skämdes lite iallafall. ;)

    Ha det bäst nu.

    dianasdrömmar sa...

    Så fint det blev kram

    Anki sa...

    Hej där snygging! Bra blev det!
    Fin bild från då det begav sig!
    Kram!