lördag 11 september 2021

Jobbhelg


 Titta vilka trevliga presenter vårdförbundet bjöd på, vår fackliga företrädare delade ut det till mej i morse i omklädningsrummet. Den inplastade blå saken såg ut som en duschmössa när jag öppnande den, men såg sen att det var ett sadelskydd till cykeln, haha!

Natten på jobbet gick bra, jag lär mej nya saker hela tiden, miljön går inte att jämföra med förlossningen! 

Orsakullan undrar idag : 

  1. 11. Tjugo år sedan flygplanen körde in i World trade center. Vad minns du från den dagen?
  2. Om jag inte minns fel så var det någon av våra pojkar som kom hem från en kompis och sa att något  har hänt i New York och att vi skulle sätta på TV:n . Senare fick vi veta att en av makens bröder var på Manhattan, liksom svägerskans ena dotter! De mådde dock bra, men dottern var på väg till en intervju den morgonen, men fick vända i dörren, för alla var upptagna runt en TV.  En upplevelse man aldrig glömmer!
  3. Strax dags för natt nr 2...

6 kommentarer:

BP sa...

Det var både nyttiga och optiskt tilltalande presenter du fick. Gillar det fina regnbågsfärgade bandet. Det blir man glad av.
Skoj att du verkar trivas på jobbet. Man lär sig ju så länge man lever. Tror nog att alla uppskattar dig med din erfarenhet.
Ja, 9/11 precis som Kennedy- och Palmemordet kommer man nog alltid att minnas...
Önskar dig en fin natt till!

Geddfish ♥ sa...

Vilka häftiga presenter! Ja, ditt nya jobb verkar trivsamt och de är säkert glada över din utbildning och erfarenhet.

Ja, denna ödesdag, en dag av många öden, att minnas. Just idag en till minnesdag. 18 år sedan Anna Lindh mördades.

Ha det så gott och en bra jobbnatt! Kram!

znogge sa...

Tilltalande presenter vilket inte är fel.
Gott att du trivs bra på din nya arbetsplats för det betyder mycket och hälsan är viktig.

Själv minns jag inte vad jag gjorde men jag minns dagen.

Kram och god kväll!

Ditte sa...

Så skönt att det känns bra här på avdelningen. Så viktigt.
Vad trevligt att få presenter. Det är du/ni så värda-

Jag minns att jag denna dag hade kontakt med min svenska väninna som när detta hände befann sig helt nära Pentagon i Washington och som sedan fick promenera hem, 15 km, eftersom inga kommunala färdmedel fungerade. Men hon fick lift. Alla hjälptes åt.

Önskar dig en bra jobbnatt.
Kram

Ama de casa sa...

Kul med presenter! Och sadelskyddet går nog att använda som duschmössa också :-D

Skönt att det känns så bra på "nya" jobbet!

Skönt också att det gick bra för era släktingar på Manhattan! Vi befann oss på en campingplats på Korsika och fick veta per telefon vad som hänt. Såg inte bilderna förrän vi åkte färjan över till fastlandet ett par dagar senare. Då satt vi i baren, folk vimlade och var glada och vi satt och stirrade storögt på TV-skärmen. Det var helt surrealistiskt...

Hoppas att även denna natt var bra!

JaanaM. sa...

Ja, den 11 september kommer jag ihåg, jag satt och skrev någon skoluppgift hemma. Jag hade TV:n på och såg det medan jag skrev. Kommer inte ihåg dock vad som hände med uppgiften.

Önskar dig bra arbetsnätter. Du har ett sånt viktigt jobb!!