söndag 12 september 2021

Skyltsöndag


 Skyltsöndag idag och börjar med denna lyxyacht som låg i Malagas hamn, dock lite suddig bild tagen genom glasfönster.

BP:s härliga skyltsöndag fortsätter med skyltar från nätet! 
Bra med tydlig information!
Okey!
Perfekt!

Orsakullan undrar idag : 

  1. Vad heter Sveriges största…
  2. ....ändrar Sveriges största till Sveriges första....världsarv, och det är Drottningholm!

  3. Natten på jobbet var lugn, men min hörsel är verkligen inte bra. Vissa dagar sämre än andra, suck! Nu laddar jag om för natt nr 3!

7 kommentarer:

Znogge sa...

Snyggt skyltat hos dig som vanligt!
Skönt att arbetsnatten var bra men så tråkigt med din hörsel. Hoppas att du kan få adekvat hjälp snart.

Kram och god söndag!

Geddfish ♥ sa...

Härlig skyltning hos dig precis som du brukar fixa till det!
Näe, vad tråkigt med din hörsel. Hoppas verkligen att du kan få hjälp snart! Tänker på dig!
Kram och önskar dig ett bra arbetspass!

BP sa...

Lyxyachten påminner om franska St. Tropez och Antibes där det ligger massvis med sådana yachter utan att någonsin få komma ut till sjöss...

Så jag skrattade när jag såg texten på bensinslangen - hahaha:-) Den gamla varningsskylten i skogen varnar för det uppenbara om man säger så.

Som alltid hos dig en toppen skyltning. Tusen tack för den och länken.

Önskar dig en bra tredje natt också! Vänta bara, snart får du ditt hörselimplantat och då blir det bättre med hörseln. Hoppas du får det snart.

Ditte sa...

Du är fenomenal på att hitta bra skyltar.
Och roligt att se yachten här i Malaga. Antar att det finns många av dem. Fint att jobbnatten var bra men så sorgligt att läsa att din hörsel inte är det. Och visst är det så att vissa dagar är sämre än andra.
Kram och många tankar

Paula Merio sa...

Skogsvägskylten är alltför bekant från Säfsen-åren! Den du visar har dessutom varit med om det mesta i väderlekar...
Vilken vräkig yacht. Säkert lyxig till max, men inte är den någon Rolls Royce precis. Något yachterna sällan är på utsidan, säger hon som är expert, ähum.
Bra att alla får veta att kattmjölken inte kommer från katten. Själv har jag aldrig begripit varför det ska finnas någon speciell mjölk till dem, vanlig laktosfri är alldeles utmärkt (innan laktosfri fanns gick det utmärkt med mjölken direkt från kossan också, hihi)
Kram med önskan om ännu en lugn natt

Åke sa...

Ja på skogsvägar kanske som genvägar får man ta det försiktigt på… kanske tänka sig för innan man ger sig in på det. Det här med att gräva upp vägar kan skapa reaktioner. Kanske lite onödigt att skylta så där tycker jag.. för det är ju ingen som gräver för att retas. Hörseln: Jag tampas med mina hörapparater precis nu… jag som aldrig gillat hörproppar i mina öron… Däremot hörselskåpor med medhörning passar, men nu är allt försent, jag lider av bullerskada. Jag har alltid jobbat i bullriga miljöer och höga toner. Hoppas du får till dina bekymmer.

Ama de casa sa...

Haha! Jag bara älskar dom roliga skyltarna som du hittar på nätet :-)

Hoppas du fick en bra natt och att det var en bättre dag (och natt) för din hörsel!