söndag 26 december 2021

Annandag jul och Skyltsöndag

Idag gick jag ut på en promenad så fort jag vaknade för att hinna få lite ljus. Mötte denna tomte hos en av grannarna.
Det var en del folk på isen i Brunnsviken,  nu är den nog "hållbar".

 I Hagaparken var det också en hel del folk, fast de kom inte med på bild.
BP:s skyltsöndag idag, årets sista faktiskt! Hittat lite tokigheter på nätet som vanligt...
Ajaj, låter inte kul! 
Det var andra tider då....

Dags att jobba ännu en natt på vår "provisoriska" avdelning, innan vi om ett par veckor får tillgång till den stora avdelningen som ska rymma 24 platser, men troligen kan vi inte öppna alla platser, för det finns inte personal så det räcker! 

Orsakullan undrar idag : 

  1. Mellandagarna börjar och rean med den. Ska du fynda?
  2. Nej, här blir det inga fynd!

9 kommentarer:

Ditte sa...

Vad skönt att du kom ut en sväng. Kan tänka mig att det var många ute och rörde på sig. Här längs vattnen var det rena rama folkvandringen. Men ingen på Årstavikens is. Lika bra det för så hållbar var den inte på sina ställen.
Skrattade gott åt dina skyltar . Särskilt den sista och näst sista. Du är fenomenal på att hitta dem.
Önskar dig en lugn jobbnatt. Hoppas det, i alla fall lite grann, går att tänka bort den stora avdelningen. Personal dit är ju nödvändig. Eller förväntas patienterna hjälpa varandra.
Fynda? Nej, jag köper när jag vill och undviker gärna rea och trängas med folk.
Kram

znogge sa...

Rean är inget för mig heller. Det räcker med den shopping man gör innan jul tänker jag. Även om man kan fynda så är det inte min smak.

Kram och god fortsättning!

BP sa...

Den där uppblåsbara jultomten var utomordentligt ful om jag ska vara ärlig;-)
ONT 24H skulle nästan kunna vara en "personlig" skylt, men är såklart inte det. Men jag skulle nog vägra köra omkring i en van med den registreringsskylten.

Har aldrig tänkt på att Santa och Satan "ligger så nära" varandra;-)
Å vissa saker var verkligen inte bättre förr. Sista skylten - hahaha:-)
Här fick jag mig några riktigt goda skratt:-)
Tusen tack för din fina skyltning och länken:-)

Geddfish ♥ sa...

Dra av byxorna i kassan, javäl, skratt.
Finns mycket tokigheter.

Önskar dig en lagom lugn natt, önska får man alltid.
Annandagskram!

Paula Merio sa...

Härligt med en rask promenad som rensar skallen innan jobbnatt. Jag vill inte bli avdragen mina underkläder varken i kassan eller någon annanstans, hihi
Regskylten var ju helt oslagbar. God fortsättning! Kram

Janerik Sundh sa...

Häftiga skyltar du hittat. Den sista var oslagbar. Ha en skön natt!

Anki sa...

Skrattade gott åt sista skylten1
Hemsk tomte där hos grannen ... fattar inte att man vill skylta med en så på balkongen/ uteplatsen.
Hoppas natten blev OK!
Ha nu en bra mellandagsvecka!
Kram

Ama de casa sa...

Vilken liten jultomte dom har på sin balkong, grannarna. Hittade dom ingen större? Haha!
Härlig promenad du fick! Fast jag tycker att du ska låta bli att ge dig ut på den "hållbara" isen...

Sista skylten är helt underbar! I dubbel bemärkelse faktiskt - lyder man den blir man ju bar under... :-D
Kram

Carita Liljendahl sa...

Som vanligt många roliga "skyltar" här och den där tomten gillar jag!