lördag 25 december 2021

Juldagen

Mina forna kollegor(på dagtid) på förlossningen önskar god jul på instagram...
Juldagen och jag har fått sova ut, så skönt. Frukost intogs med ena handen, den andra gosade med Killen.
På bordet står den fina julgruppen som vi fick av min svåger.
...och i den andra julgruppen så slog hyacinten ut lagom till julafton.

Idag lekte jag tomte igen hos min syster , storrökare som hon är så är det jobbigt att vara utan cigaretter, så jag köpte en hel limpa till henne, och passade på att ge henne en hel del rester från vårt julbord.

Orsakullan undrar idag : 

  1. Juldagen, är du mätt och belåten?
  2. Jajamen, proppmätt på rester från julbordet, som smakade ännu godare idag! Skönt att vara ledig ännu en natt. Har hunnit med två långfilmer på TV snart, först "Dirty Dancing" och nu Peter Jöbacks film : "Jag kommer hem igen till jul", som jag också såg på bio när den kom ut 2019, en underbar och tänkvärd film!

 

4 kommentarer:

BP sa...

Så kul att ditt "daggäng" på BB hann med en julhälsning. Undrar om nattgänget hade hunnit med en sådan hälsning... Men kul att kolla i alla fall. Och många var de ju...

Ni verkar ha tagit orken på Killen. Han ser ju helt slut ut. Å visst ja, du är ju vänsterhänt eller har jag fel där?

Julgruppen är otroligt fin, dessutom gillar jag "krukan" som du kan återanvända om du vill.

Å dina hyacinter var betydligt "lydigare" än mina som dog långt innan julafton...

Så fint av dig att åka till din syster med både ciggisar och mat. Hoppas verkligen att hon uppskattade ditt besök med julklapparna. Som f.d. rökare vet jag ju att ciggis inte är billiga direkt...

Ama de casa sa...

Ser väldigt mysigt ut med Killen-goset :-) Har ni kidnappat honom helt nu och tänker vägra lämna tillbaks honom, eller? ;-)

Vilka fina julgrupper! Dom är ju bra på att passa tiden också :-D

Snällt igen mot din syrra! Kom att tänka på en jul då jag var 16 och vi firade julen med min mormor och moster med familj. När julbordet var avklarat tände min mamma och moster en cigg (storrökare båda två!). Jag rökte också, men ville inte visa det inför mormor. Mamma och moster häcklade mig och sa att jag också skulle tända en cigg och eftersom min hemlis (inför mormor) var avslöjad då gjord jag det. Dom två avslöjerskorna sa då i mun på varandra "Nej, nej, du ska inte röka!!!" och tjatade på om det ett bra tag. Då sa mormor:
- Men låt barnet röka, det är ju jul!
Haha! Älskar det uttalandet och glömmer det aldrig :-D

Mätt efter julmaten är bara förnamnet. Men nu är den snart slut, bara några skinkskivor kvar och det är ju alltid gott med en skinkmacka.
Kram

Znogge sa...

Vilken mysig dag och fint sällskap dessutom!

Kram och god fortsättning!

Ditte sa...

God fortsättning! Och skönt att du kunnat vila ut ordentligt och att du är ledig ännu en natt.
Killen ser så nöjd ut och jag kan tänka mig att du också är det.
Vackra julgrupper att njuta av.
En del tomtande blev det för dig och säkert mycket uppskattat.
Både filmerna är ju riktigt bra. Har sett dem tidigare men de kan ses om.
Ha det bra.
Kram