måndag 13 december 2021

Glad måndag

Lång sovmorgon idag inför nattjobbet. Tur att svtplay finns så jag också fick se luciamorgon (från Tällberg!)fast klockan var 12 på dagen. Jättefint var det, och en bra början på denna "glada måndag" temat som Carita håller i Hinner ju inte se reprisen nu ikväll, för här är det jympa som gäller innan nattjobbet kallar.
Hann skriva ett gäng julkort idag...nu ska de bara postas också. 

Orsakullan undrar idag : 

  1. Lucia idag, ska du titta på något Luciatåg?
  2. Jajamen, min frukost  brunch intog jag framför TV:n och svt:s Luciamorgon från Klockargården minsann i Tällberg, så fint!

 

9 kommentarer:

Paula sa...

Jag skickade också de sista julkorten idag, förra veckan de som skulle utrikes. Oförskämt dyrt nuförtiden, o värre blir det från nästa år.
Klockan tio intog jag frukost med Lucia!
Kram

znogge sa...

Det hör till att se ett Luciatåg men det blev inte alls samma sak i år. Snart är alla julkorten klara här också.

Kram och god måndagskväll!

BP sa...

Det var inte få julkort du hann skriva. Bra gjort där! Har betydligt färre att ta itu med, men har inte ens börjat;-)
Såg Luciafirandet som streamad tjänst på Caritas blogg för några minuter sedan. Ja, inte hela kröningen då, men några minuter. Kul att du fick se en Lucia från din hemmaplan Dalarna:-)
Önskar dig en dräglig natt. Å gå försiktigt, det är halt ute!

Ditte sa...

Bra med Luciatåget på olika tider. Numer behöver det ju inte vara på morgonen. Tittade också, men i kväll.Ocg Tällberg är ju så fint.Kan tänka mig att du känd eigen dig här på Klockargården. Kan titta bakåt och oräkneliga är de Luciatåg jag sett, upplevt och varit med och ordnat. Så jag tycker jag fått min beskärda del.
Vad gäller julkorten ska jag ta tag i dem på onsdag. Har i alla fall köpt frimärken.
Önskar dig ett bra gympapass och en lugn jobbnatt.
Kram

Anki sa...

Tittade också på Luciamorgon från Tällberg ... såå stämningsfullt!
Många julkort som snart är på väg - och så är snart även mina.
Hoppas natten varit OK - och sov gott!
Kram

Ama de casa sa...

Jag såg också lite grann av tåget på webben, helt klart superbra att den möjligheten finns :-)
Duktigt att knåpa ihop så många julkort!

Hoppas natten har varit bra.

Guldkryckan sa...

Ja, julkorten måste ju iväg i tid, igår skickade vi iväg en hög sådana, första gången på många år.
Vi upptäckte att man kunde köpa frimärken på nätet och skriva in en kod på Kuvertet.
Men fy va dyrt portot blivit!!

Brunch blir ju naturligt när man arbetar natt, ganska gott även vid den tiden, dagens viktigaste mål även då ;)

Ha det bäst nu.

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv sa...

Jag tittade inte men lyssnade. Ändå ganska fint så där att det var i Dalarna. Sitter väl i ryggraden det där ;D . Du kan ta en dalkulla från Dalarna men aldrig Dalarna ur en dalkulla ;D

Annika sa...

Jag bänkade mig vid SVT Play 6:15 igårmorse och blev inte besviken!
DET var klockrent och helt underbart.
PRECIS så vill jag att lucia ska vara. Helt underbara körer, sånger och miljö.
ÄLSKADE kulningen!!
GUD så underbart!!!
Nej, jag ger SVT fem stjärnor av fem!!
PERFEKT!!!
Kramar!!!