tisdag 21 december 2021

Vilken dag!

Dygnsrubbning de luxe efter tre nattpass, så en trött tisdag. Inväntade bilen som kom hem på eftermiddagen för att åka till syster med mat. Sen var det fullt upp hela kvällen, vi har nämligen fått sällskap över jul.  Mollys brorsa får vi vara kattvakt åt, ja ni ser ju vilken goding det är!


Hoppas han ska trivas hos oss.


Ikväll fick jag också äntligen tillfälle att ha en "informationsafton" vad gäller förlossning för sonen med flickvän som ju snart ska bli föräldrar! 

Orsakullan undrar idag : 

  1. Ett sällskapsspel jag rekommenderar.
  2. Oj, det är tyvärr inte ofta jag spelar sällskapsspel. Möjligen blir det det en hel del frågesport när jag är i Järvsö med tjejerna, "festquiz" och liknande, det är verkligen superkul.
  3. När vi är på landet har det hänt att vi spelar Trivial Pursuit, också kul! 
  4. Det senaste är att vi via datorn/TV:n har spelat Kahoot med familjen, där man kan välja vilka frågor man vill ha, verkligen ett kul sätt att umgås!


 

7 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Det var stort ❤️

Znogge sa...

Vilken härlig dag på alla vis! Fint kattbesök och så en liten på gång <3

Kram

Ama de casa sa...

Vilka fina bilder! Både på Mollys brorsa och på informationsaftonen :-D

Jag gillar att spela sällskapsspel! Speciellt när jag vinner, och det gör jag ju alltid. Om jag nu minns rätt... ;-)

Ha en fin dag!

Ditte sa...

Vad trevligt att vara kattvakt. Och trivseln verkar det inte vara något fel på. Tvärt om! En nöjd katt.
Vad roligt att du snart ska bli farmor. Och perfekt att du har kurs med de blivande föräldrarna. Härlig bild!
Önskar dig en lite lugnare dag .
Stor kram

Annika sa...

TÄNK vilken lyx att ha en mamma/svärmor som är barnmorska och som KAN allt om graviditet och förlossningar.
Jag skulle ha varit helt lugn om jag vore dem, haha. KUL för dig också att verkligen få berätta. OCH att du ska bli FARMOR!!!!

Vad mysigt och gulligt med en lånekatt i jul!
SÅÅÅÅÅÅ SÖÖÖÖT!!!!

Önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt År!!
Stora julkramar från mig!!

BP sa...

Mollys brorsa är tiktigt söt, fast inte riktigt lika söt som Molly. Vad heter brorsan då?
Rolig bild med din son och stetoskopet - hahaha. Ja, du är ju experten, så du ska nog få vägleda svärdottern och sonen. När väntas barnet? Nästan synd att paret inte tillhör NKS. Det hade ju varit lite roligt med dig i rollen som barnmorska.

Paula Merio sa...

Oj så fint magen växer! Var ska hon föda, ett sjukhus nära dig?
Så spännande det ska bli, mitt förstfödda barnbarn fyllde 27 i november...
Vad heter godingen Mollys brorsa? När jag ser röda katter saknar jag Torsten väldigt mycket. Tror jag hela tiden förtränger katterna ur min minnesbank, o det har gått bra i o med att jag flyttade i samma veva. hade jag bott kvar hade det varit otänkbart att låta dem flytta.
Julekram