söndag 14 maj 2023

ESC final och skyltsöndag

Tyvärr kommer fotona i helt fel ordning på min IPad , men så får det tyvärr bli. Gårdagens Aftonbladet först i alla fall :-) Vi blev också intervjuade av Expressen, har just sett videon med klippen från den intervjun, när Loreen möter oss fans, kul! BP, visst duger denna första bild som en skylt till dagens skyltsöndag?  
 bp-computerart.blogspot.com

Sen hoppar vi raskt till dagens bilder från en ny stad, nu har vi nämligen hamnat i Manchester, därifrån går nämligen det direktflyg till Stockholm! 
Vi har hunnit med en promenad…

…och en ljuvlig brunch : Egg benedict med rökt lax, mums! 
Så här trötta är vi idag…
Vi har checkat in på ännu ett hotell, ikväll har vi bokat bord på en japansk restaurang, inte förrän i morgon kväll flyger vi hem igen….
Sista fotot från hotellet och arenan som skymtar där ute i Liverpool.
Ja, vilken kväll det blev igår, och vilken rysare mellan Sverige och Finland! Hela arenan skrek nämligen : Cha cha cha, som Finlands bidrag hette.
Så här glada blev vi när Loreen vann! 
Firade med bubbel! 
Loreen efter sitt sista uppträdande…då stod vi lite närmare scenen! 



Cornelia var också på plats…
Liksom den isländska killen som var med för något år sedan.
Två av programledarna.
Englands Sam Ryder
Belgiens låt gillade jag.
Vår konkurrent Finland
Loreens första uppträdande igår..
Tyvärr var ljudet på arenan inte bra för mina öron, så CI och hörapparat åkte av, och öronpropp in …

11 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Grattis till Loreen och Sverige, grattis till dig som fick till en toppenskyltsöndag! Vi såg på finalen och som du vet så har jag inte följt med alls tidigare så för min del blev det första gången. Tjaa...nojsigt, effektfullt förstås men musikmässigt, näää. Mello är inte min melodi. Loreen blev en värdig vinnare, utan minsta tvekan. Finland gillade jag inte alls, däremot Estland.

Ha en finfin kväll och dag i Manchester nu tills flyget bär er hemåt igen!

Anonym sa...

Så roligt jag kände allt igen dig på Aftonbladet 🤩så himla grymt cool att få vara på plats och se eurovision och så kul att Loreen vann hon e ju bara bäst kram

BP sa...

Världens bästa Skyltsöndag:-) Det hade jag knappast sagt för sisådär 6 år sedan, då jag inte ens tittade på ESC. Men tack vare dig och bästisen Yvonnes intresse har jag ändrat uppfattning. Nu sitter jag som klistrad framför tvn;-)
Rätt låt vann - nja, det kan jag inte påstå. Jag tyckte om Israels bidrag och som du på Belgiens Gustaph.
Men vilken härlig vecka ni har haft. Då får ni gärna se aningen "naggat i kanten" ut. Det vore ju tjänstefel om ni såg utvilade ut. Då hade ni knappt ha roligt;-)
Njut av en sista natt i Manchester nu!

Tusen tack för dagens Skyltsöndag och länken:-)

Geddfish ♥ sa...

Alltså, det här var inte bara en förlängd weekend, det var en hel vecka! Då är det befogat att vara trötta idag.
Vilken fest, vilken fart.
Tänkte allt på dig och din hörsel i sådana sammanhang. Jag hade nog tagit av hörapparaterna också och satt i öronproppar.
Flyg lugnt i morgon! Kram.

LillaSyster sa...

Vilken skyltsöndag!
Bra jobbat ♡

Anna i Portugal sa...

En intensiv vecka, nästan läge för semester när du kommer hem gissar jag .)

Anki sa...

En riktigt härlig vecka och ni verkar ha haft det hur bra som helst!
Kram

Znogge sa...

Grattis till Loreen och Sverige! Förstår att det blev en spännande tävling.
Vilken fantastisk schlagerweekend ni har haft!
Linslusar har ni också blivit :D

Kram och välkommen hem!

Paula sa...

Nämen är inte linslusen i tidningen, va skoj! Hoppas du har ett ex av papperstidningen som du kan ha som minne. Jag förstår inte hur ni orkade sitta i över fyra timmar...men ni är luttrade. Tycker man kunde skala av mycket onödigt, som repris på semifinaler och en massa mellanakter. Men det är ju bara vad jag tycker... Skoj också att ni får se mer av landet innan ni flyger hem, vilken fin upplevelseresa ni har fått
Kram

Hanneles bokparadis sa...

Wow, ni var på plats! 🇬🇧

Anni sa...

Underbara linslus <3