tisdag 23 maj 2023

Sovtisdag


 En bra natt på jobbet med tillräckligt med personal , men sova behöver man efter nattpasset, trots att det varit en fin dag. Det blir lite favoritbilder som dyker upp som minnen på facebook, här från ESC i Wien 2015, då Sverige vann med Måns Zelmerlöws "Heroes".
En glad nyhet på Instagram att professorn som var med och uppfann cochlear-implantatet fått en global utmärkelse, hurra!!!

Polisen i Solna ber folk att lämna bilen hemma om de kan ikväll då det väntas komma 40.000 personer till vår granne Friends Arena ikväll då "Depeche Mode" inleder sin världsturné just i Sverige! Vi ser just nu att folk vallfärdar mot arenan här utanför oss...
Min man bjuder mej på middagen ikväll, sushi, nu från den nyöppnade sushirestaurangen MGL  i vårt område , så nu klarar jag mej en natt till på jobbet! 


10 kommentarer:

znogge sa...

Det var ingen dåligt middag det. Hoppas nu att den kommande arbetsnatten blir bra.
Kan tänka mig att det blir rejält med folk med tanke på konserten.

Kram och god kväll!

BP sa...

Härligt med ESC minnen. Varje gång jag ser Måns på tv ser jag bilden från 2016 framför mig, alltså den i din högerspalt här på bloggen.
Stort GRATTIS till uppfinnaren av implantatet. Hoppas killen fick/kommer att få Nobelpriset i medicin för sin uppfinning.
Sedan kan jag inte låta bli att skratta en aning. Vet inte hur många gånger man har fått byta gräsmattan på Friends under årens lopp, bland annat på grund av dålig ventilation och/eller konserter. Den byttes ut alldeles nyligen. Och spelarna var extremt missnöjda. Nu är det ju ändå ett antal matcher kvar till sommaruppehållet. Ska bli spännande att se om mattan klarar 40 000 ikväll;-)
Sushin såg gudomligt god ut:-)

Äventyret framtiden sa...

Med sushienergi så går jobbet som en dans. Din man är bra gullig han :)
Fint foto från Måns´segerkväll!
Mest glad blir jag för att uppfinnaren som hjälper människor med dålig hörsel från pris! Grattis till honom och till dig Susjos! Du är liksom en del av det där priset du också!

En fin natt önskas!
Kram

femfemman sa...

Sushi! Gott! Depeche Mode! Är för gammal för att ha någon relation till dem. Men säkert känner man igen någon låt! God natt! Kram

Ditte sa...

Fin bild på er och givetvis ett häftigt minne.
Vad roligt och berikande att den som uppfann cochlearinplantatet får en global utmärkelse.
Oj, 40 000 på Depeche Mode! Hade vänner som var på Friend´s förra veckan och såg Beyoncé och de fick gå till Solna Centrum innan de fick tag på en taxi. Och då gick de en timme innan konserten var slut. Så bil? Icke!
Så rart av maken att bjuda på sushi. Såg väldigt gott ut. Önskar dig ännu en lugn/ok jobbnatt.
Kram

Paula sa...

Du är verkligen i händelsernas centrum, spännande. Jag blundar vid sista fotot, det ser så sjukt gott ut. Kram

Anki sa...

Trevliga minnen!
Vilken härlig sushimiddag du fick!
Antar att du är hemma och sover nu ... sov gott!
Kram

Anna i Portugal sa...

Visste inte Depeche Mode ens fanns kvar som aktivt band :) Undrar om ni hörde mycket från arenan?

Guldkryckan sa...

"Depeche mode" har jag ju gillat sen andra hälften av 80-talet, bra band det där, lockar ju många besökare.

Ha nu ett fint arbetspass, hoppas det blir lika bra som föregående. :)

Paula sa...

Den sushin gick inte av för hackor, jisses, man ser att det är högsta kvalitet! Hemsidan var också exklusiv, anar att priser är därefter.
Depeche Mode, såg på youtube att man redan lagt in snuttar från gårdagkvällens konsert. Jag var tvungen att kolla lite, för även om jag känner igen namnet så är det inget band jag känner väl fast det redan fanns då jag var mer i svängen! Startade 1980, 43 år sedan, still going strong! Lite verkar det som att dom lever på gamla meriter, men så är det väl med hajpade band.
Nu ska vi ut i solen/Kram