fredag 26 maj 2023

Fem en fredag


 Sov till 12.30 idag! Var väl i behov av sömn.  Det blev en brunch ute på balkongen, ljuvligt!

Efter en joggingtur så var det dags att ta cykeln till Backvägen ,på andra sidan MoS, där bor en av medlemmarna i bokklubben, nära och bra och med en underbar grönska från sin balkong.

Vi fick en trevlig kväll, där vi diskuterade böckerna vi läst : " En familjetragedi" av Mattias Edvardsson och /eller "Berätta aldrig det här" av Frida Boisen. Två läsvärda böcker.

Dags även för Elisamatildas "Fem en fredag" som idag har temat : Positivitet.

1. Vad är en bra sak med den här veckan?

Att jag hann träffa min gamla barndomskamrat och bjuda henne på födelsedagsmiddag, och en trevlig bokcirkelträff med goda vänner ikväll.

2. Hur har du vänt något negativt till positivt i veckan?

Nja, vet inte om det varit något negativt denna vecka, möjligen att jag varit tvungen att sova när det varit vackert väder pga nattjobbet, men har istället fått träffa några av mina vänner , se svaret på fråga 1.

3. Vad har gjort dig glad idag?

Att få träffa gamla vänner på bokcirkelträffen.

4. Vad är något du kommer göra för din egen skull i helgen?

Får träffa yngsta sonen med flickvän på söndag! Trots nattjobb på lördag så vill jag träffa mina söner, och bjöd dem på fika på söndag efter att jag vaknat, äldsta sonen med familj var redan upptagna, dem får jag träffa en stund på måndag...vill ju så gärna se dem innan min operation på tisdag! 

5. Ser du glaset som halvfullt eller halvtomt?

Oftast som halvfullt...hoppas jag, men är nog mest en positiv person!


12 kommentarer:

BP sa...

Du är nog den mest positiva personer jag "känner", eller åtminstone en av dom:-)
Skoj med bokklubbens träffar som du och även Ditte har. Å nära och bra skadar ju inte direkt;-)
Gissar att dina söner med respektive älskar att träffa dig innan du "går under kniven" igen på tisdag. Men tänk!!! När du får träffa dom nästa gång hör du betydligt bättre än vad du gör nu, eller hur!!!

KRAM!

Mrs Calloway sa...

härligt att träffa barn och barnbarn. kul att träffa barndomsvän och bokklubbsmedlemmar. vi håller tummarna på tisdag! trevlig helg!

Hanneles bokparadis sa...

Trevligt med bokprat med vänner, träffa familj och balkonghäng, jag fick min hörapparat i vänsteröra i går.

Anna i Portugal sa...

Alltid roligt att träffa vänner! Skönt att du fått sova ordentligt och en brunch på balkongen låter härligt. Glad ni har så fint väder!

Kina sa...

Boktipsen antecknade! Underbart att träffa gamla vänner, och speciellt om man har mycket att prata om trots att tiden gått. Lycka till med operationen på tisdag. Det blir allt bra! Håller med BP om att du verkar ha en härligt optimism! Det underlättar livet! Ha det gott!

Guldkryckan sa...

Så gott med en riktig frukost/lunch, sen klarar man sig hela dagen, nästan.

Visst måste man ju sova även om det är fint väder när man nu jobbar natt, fast jag minns att jag tyckte det var VÄLDIGT svettigt. ;)

Ha nu en fin lördag.

Hannas krypin sa...

Så mysigt att få träffa barndomskompis, det förstår jag att du blev glad över. Ser också glaset som halvfullt. Vad trevligt det låter med bokcirkelträff.

Äventyret framtiden sa...

Du har en fin livsinställning, positiv, det kan man inte komma undan när man läser din blogg.
Önskar dig en bra natt och en fin morsdag imorgon!
Kram

LillaSyster sa...

Har läst Fridas böcker och dem bär man med sig...
Hoppas att du får en lugn natt och så håller jag tummarna för att op. går smidigt nästa vecka.

Ditte sa...

Vad trevligt med bokklubben och perfekt att ha cykelavstånd.
Bra böcker också som ni läst. Har läst båda.
Härlig balkong och vacker grönska . Gör en extra glad.
Bra att du kunde sova ut och sedan en joggingtur. Ger ju mycket energi.
Roligt att läsa dina svar . Och visst finns det mycket att bli glad av.
Fint att du får ihop den med träff med sönerna innan din operation på tisdag.
Önskar dig en fin helg.
Kram

Violen sa...

Lycka till med operationen!
Trevligt när man kan träffa gamla vänner och sitta och prata. Ännu bättre att träffa barn och barnbarn, det blir man glad och lycklig över. Barnbarn sägs vara livets efterrätt och det instämmer nog många i.

Janerik Sundh sa...

Att hålla kontakten med gamla vänner är kul och viktigt tycker jag. Snart ska jag ju träffa en massa bowlingkamrater från 70- och 80-talet.
På tisdag ska jag tänka på dig och jag hoppas verkligen det blir ett lyckat resultat den här gången.
Ha en skön söndagskväll!