fredag 12 maj 2023

Semi 2 i Liverpool

 

Hello from Liverpool! Hela stan är uppfylld av Eurovison Song Contest! 
Gårdagen bjöd på en vandring i kända kvarter…bilderna kommer i en väldig oordning tyvärr, sent i går kväll efter semi 2 så träffade vi äntligen våra irländska vänner som kom från London igår, ett kärt återseende! 


Semi 2:S bidrag var väl sådär, bäst gillade jag Belgien, som också gick till final.
Det bästa igår var att arena-personalen såg till , efter halva showen, att vi fick sittplatser, då min kompis ju har ont i sitt nyopererade knä, vilken lycka att slippa ståplats! 

Fantastiska mellanakter i alla fall…men all musik lät så skränigt för mina öron, så CI och hörapparat stängdes av! 



Som sagt, foton i fel ordning, här laddar vi upp inför semi 2…
….med lasagne på rummet! 
Vi hann med en hel del regn under dagen, syns inte här. Det är vackert grönt ute i alla fall! 

I kända kvarter…

Nej, vi gick inte in på Beatles-museet.
Åt en fantastisk god brunch ute …
Idag är det fredag, och vi ska träffa våra irländska vänner igen över en bit mat. Kanske vi hinner med Euro-Club ikväll…alla fans stora party-ställe med uppträdanden och dans, vi har ett vecko-pass dit, men inte varit där ännu!!!

6 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Tack för denna Livetpool-rapport! Det är så roligt att följa med på ditt och din väninnas äventyr lite från sidan om. Så härligt ni har ordnat det för er. Fortsätt så och ha det jättebra !
Kram

Annika sa...

LOVE IT!!
Att du är där och insuper miljön och festar loss som man ska innan ESC!
Imorgon ska jag spana efter dig!!!
Jaa, fortsätt att njuta av allt! Imorgon får vi se, blir det Sverige? Eller Finland?
Eller ngn HELT annan!
Ha det bäst och jag ska SPANA imorgon när jag ser ESC!!!
KRAMAR!!

BP sa...

Love it! Så kul med era irländska vänner. Vilken vänskap.
Å du, jag såg faktiskt större delen av semifinal #2 igår och precis som du bara älskade jag det belgiska bidraget. Sedan var jag lite förtjust i det österrikiska bidraget också. Tyckte koreografin var enastående och stod ut. Det ska bli skoj att se finalen.
BBC hade ett stooooort reportage från Liverpool idag.
Ska ni vara på plats i finalen också?

Paula sa...

Att du bara pallar! Med tempot, ljudet och allt runtomkring! Men, du har vanan inne. Jag såg inte andra semin, är ju inte ett dugg intresserad egentligen. Få se hur jag gör imorgon kväll, kanske som jag brukar, har teven på utan ljud, hihi, o när jag ser att det är ett land jag vill lyssna till skruvar jag upp volymen. Då är man galen eller hur. Tack för alla festliga foton

Guldkryckan sa...

Måste ju vara underbart att vara på plats och se det i verkligheten, kanske jag hade uppskattat det mera om jag gjort likadant.

Har inte sett något ännu av de semifinalerna, men ikväll sitter man väl bänkad antar jag.

Ha en fin lördag med finalen ikväll.

Ditte sa...

Vad roligt! Och fint att ni nu kunde få sittplatser. Kan tänka mig att det är full fat i hela stan.
Kul också att era irländska vänner kom.
Tack för smakprov i form av text och bilder.
Stor kram