söndag 7 maj 2023

Skyltsöndag

 Det närmar sig med stormsteg....ESC i Liverpool! Såg till att fixa naglarna idag...en bra början på BP:s skyltsöndag!


Sverige är favorit kan man se på Oddset, och Finland (!) minsann på andra plats...inte alls min typ av musik med hiphop och rap.
Här en rolig skylt med Loreen som stampar på Finlands artist Käärijä.
Ja, maj månad har ju varit sådär hittills...


Det här är en klockren historia hur det kommer att se ut med Samuel och farfar längre fram!
..och en till kul skylt från nätet.

Och visst är det så BP, att resan till Liverpool närmar sig....i morgon åker vi, vi får se hur mycket bloggande jag hinner med....

Orsakullans frågor: 
  1. 6. Regnbågsfamiljers dag, berätta om din erfarenhet av regnbågsfamiljer.
  2. Träffar dem ibland på jobbet ;-)
  3. 7. Horoskop är något som jag…
  4. ...tar med en nypa salt...något passar alltid in på alla!

9 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Exakt, horoskop ska man ta med en gnutta salt. :)
Fin skyltning, varierande som alltid. Serieskyltandet om farfar och sonson...härligt att det blir så för Samuel också ;)
Ha en fin resa och njut av allt du kommer att få vara med om.
Du behöver ju inte ens slå dig på fingrarna nu, du är ju redan gul o blå!
Kram

LillaSyster sa...

Ha det så kul!
Instämmer att skylten är klockren =)

Ditte sa...

Japp! Snart dags för Liverpool! Förstår att ni är laddade. Vem som vinner? Tja, svårt att veta. Vad gäller Finland så gillar jag inte låten. Men bilden här med Loreen och den finska artisten är rolig.
Kul skyltar i övrigt också.
Önskar er en härlig resa och hoppas på något inlägg därifrån-
Ha det allra bäst.
Kram

BP sa...

Den skyltningen ÄLSKAR jag!!! Snyggt med fingernaglarna. Undrar om du även målade tånaglarna - hihihi:-) Men fingernaglarna var absolut en perfekt början på den Skyltsöndagen:-))))
Kul med Loreen som leder oddsen. Hörde på BBC att de var tvungna att göra om öppningsbiten, då "taket" som fälldes ner vägde för mycket för scenen. Skrattade gott. Men Loreen tog det hela med ro i intervjun...

Skrattade gott åt farfar och barnbarnet. Såg nämligen en mormor/farmor häromdagen på ICA. Barnbarnet påpekade att mamma minsann inte skulle godkänna hennes val av middag. Då svarade kvinnan: Nu är det jag som ska vara barnvakt åt dig. Så det är jag som bestämmer vad vi äter till middag. Om du ska äta hälsokost är jag helt fel val. Så jag skrattade:-)

Som vanligt en härlig Skyltsöndag här hos dig:-) Tusen tack för den och länken.

PS. Hoppas du har himla roligt i Liverpool, även om du inte åker dit för fotbollslagets skull. Eller Beatles för den delen. Jag ser väldigt mycket fram emot dina inlägg. Hoppas ni får träffa killarna igen som ni gästade när de gifte sig. DS.




BP sa...

Svar: Hahaha! Antar att det bara är schlagerväninnan som får se dina blå tånaglar. Ja, också maken då;-))))))

Anki sa...

Skrattade gott åt historien med farfar där :)
Snygga naglar!
Ha en fin schlagerresa!
Kram

Anna i Portugal sa...

Läser inte ens horoskop längre, gjorde när jag var ung. Så klart farfar ska ha en också. Hoppas du får en fantastisk resa till Liverpool och ESC!

Znogge sa...

Ja, nu närmar det sig och jag förstår att ni ser fram emot den kommande resan.

Kram och glad måndag!

Paula sa...

När jag hörde Finlands låt skämdes jag förskräckligt, men nu efter flera månader så gillar jag iaf artisten, har är genuin, glad, humoristisk och har verkligen glimten i ögat. Loreens låt är ju något helt annat, men vad vill publiken ha i år? Jag tycker Loreen har blivit lite styv i korken, men det kanske bara beror på att hon är perfektionist..
Snygga naglar!
Kram