lördag 13 maj 2023

Fredag och lördagmorgon i Liverpool

Gårdagen bjöd på bättre väder och en enorm stämning i hela Liverpool, som njuter av värdskapet av ESC! 
Vi mötte upp våra irländska vänner på en klassisk pub , innan vi gick vidare till restaurangen där killarna bokat bord. 
Äntligen lite ” riktig”mat, lax till förrätt …
Och kyckling till varmrätt…
Det är i år 10 år sedan vi träffades första gången på ESC i Malmö! 
Engelska ostar till dessert, mums! 
Den kända katedralen i Liverpool syns på håll.
..och äntligen hittade jag statyn som min man ville se, nu har jag henne på bild! 

Killarna hittade en takbar ….
Bilder i oordning igen….


Takbaren hade en fantastisk utsikt! 
I morse var det dags att genom melloklubben få en träff med Loreen!!!


Vi sjöng hennes låt, och hon blev så rörd och var så trevlig och ödmjuk, ett jättefint möte! …och nog är det väl så att hon vinner ikväll? 
Nu är vi tillbaka vid hotellet, och ska hinna ladda om för uppvärmningsmiddagen som börjar redan 15.30! Det blir en lång dag…..men snart vet vi…….
 

9 kommentarer:

BP sa...

Vilket härligt inlägg. Blir glad bara jag läser din text och tittar på dina fina bilder. Så kul att ni känt killarna i hela 10 år. Otroligt, vilken vänskap!
Ska kolla ESC och hoppas se er i svt, tv4, Expressen och/eller BBC.

NJUT!!!

Guldkryckan sa...

Hoppas också få se er ikväll, hade varit pricken över den där bokstaven "i". ;)

Hon har ju verkligen en chans att ta hem detta, hon är bra den tjejen.

Ha en fin kväll nu i publiken.

Äventyret framtiden sa...

Du är som solen själv du Susjos! Jag blir glad av att läsa dina inlägg och det här var väldigt härligt och glatt. Även om jag inte har fölt med Mello själv så hoppas jag förstås att ni som är entusiaster får er önskan uppfylld om att Loreen vinner. Lycka till och tack för Eleonor Rigby...musiken kommer just nu. Så härlig den låten är.

Kram !

Geddfish ♥ sa...

Det här var ett roligt inlägg, hela du lyser som en sol!!!
Lycka till med allt.
Kram!

Anki sa...

Ett härligt inlägg och så trevligt att se hur du har det där i Liverpool.
Jag bryr mig inte så mycket, men är såklart glad att Loreen vann :)
Ha en fin söndag!
Kram

Anna i Portugal sa...

Vilken upplevelse för er som är så nördiga (ett väldigt positivt laddat ord!) att få träffa Loreen. Kan tänka mig det blev fest i de svenska båsen när hon vann.

Ditte sa...

Härligt! Glädjen verkligen lyser här i text och bilder. Tack för att du delar med dig. Förstår att nu har det hur bra som helst. Och full fart är det. Roligt med allt runt omkring och inte minst att också träffa Loreen. Var ju en rysare på slutet.
Varm kram


Hanneles bokparadis sa...

Kul, vi var i Liverpool för ett par år sedan… Melloklubb… kul bilder!

Anni sa...

Så kul att få se alla bilder!