torsdag 4 maj 2023

Sovtorsdag


 Minnena på Facebook rullar in....här firar vi schlagerväninnans 50 års dag i Paris, året var 2014, vackert väder hade vi, och jag minns att det var där jag provade att äta ostron första gången, tillsammans med ett glas champagne...ljuvligt gott!

Men denna dag har jag sovit efter en natt på jobbet, som inleddes med ett APT-möte redan kl 19.30...mycket prat om hur sommaren ska bemannas, med förra årets hemska sommar i åtanke!

Strax stundar ännu en natt...

Orsakullan undrar: 

  1. 4. En nyhet…
  2. ...var att hitta larmet kvar på bh:n jag köpte igår. Undrar om jag med min dåliga hörsel inte hörde hur det larmade när jag gick ut från butiken? Suck! Nu måste jag tillbaka till Twilfit i helgen och få bort larmet!


8 kommentarer:

femfemman sa...

Tur... eller kanske otur... att ingen annan heller hörde. Lite pinsamt att det larmar om en.... men samtidigt, extra besvär med att behöv agå tillbaka till affären. God kväll!

Äventyret framtiden sa...

Du borde ju få en extra bh bara för att...tänk att ingen annan hörde larmet?

Kram!

Ditte sa...

Dessa minnen är så fina att få. Och Paris! En favoritstad. INte dumt heller med ostron och champagne.
Trist med larmet. Men det är ju knepigt att ta bort på egen hans så bäst att gå tillbaka.
Önskar dig nu en lugn jobbnatt.
Kan tänka mig att planeringen för sommaren känns olustig. Men kanske kan det bli bättre än förra året,
Kram

BP sa...

Hahaha! Tänk så pinsamt det hade varit om larmet gått. Lika bra att så inte skedde, för jag antar ju att du betalt för den snygga bhn;-)
Det ska bli intressant att höra hur din BB tänker inför sommaren. Hoppas cheferna minns kaoset från ifjol och har dragit lärdom av det. Bäst du inte förväntar dig för mycket, för då kan du bara bli positivt överraskad;-)

znogge sa...

Vilket fint minne från Paris!
Lite snopet med larmet men det är bara att gå tillbaka för själv får man inte bort det.
Hoppas det blir en givande APT och bra arbetsnatt!

Kram

Guldkryckan sa...

Är ju tyvärr en tradition numera att man inte får ihop bemanningen till sommaren, hujeda mej och usch.
Sista natten nu då för om jag räknat rätt, fast jag är ju kass på att räkna förstås. ;)

Ha det jättefint nu och hoppas det löser sig med larmet där.

Anna i Portugal sa...

Hoppas verkligen det finns lösningar för sommarens bemanning! Trist att behöva återvända för att bli av med larmet, men finns ju inga alternativ, går ju inte att använda annars. Hoppas natten varit bra och att du får sova gott i några timmar innan helgen tar vid.

Annika sa...

Ja må de lösa sommarproblemen hos er. Tycker alltid att det är så, varje sommar. SUCK.
Larmet, såååå surt. SUCK.
Kramar och trevlig helg!