torsdag 18 maj 2023

Tråktorsdag


 Fick skickat till mej denna "reel" på instagram av en kompis, det är alltså en underbar videosnutt på tre finska pojkar som sjunger Finlands bidrag i ESC, om ni vill se videon så sök på "Helsinginsanomat" på instagram , kanske kan klippet ses här också. 

En tråktorsdag, KajsaLisas tema,  på ett sätt för mej som var tvungen att sova hela denna fina dag eftersom jag jobbat natt, och ska iväg och jobba ännu en natt. Men hann ut på en liten promenad på eftermiddagen i alla fall.
På min väg vid Brunnsviken låg denna gröna ö...
..som jag läser att den ska gynna pollinerandet bland insekter och renar även Brunnsviken
Vet ej om det går att förstora skylten och läsa lite mer om dessa gröna öar.
Nu laddar jag för ännu en natt på jobbet denna Kristi Himmelsfärdsdag!



10 kommentarer:

BP sa...

Videon är härlig. Love it:-) Säger bara cha cha cha:-)
Synd att du missade större delen av denna soliga dag, men i ärlighetens namn var det faktiskt svinkallt ute, bara 11 grader.
Så är du tillbaka i saltgruvan då;-)
Önskar dig en dräglig natt #2!

Guldkryckan sa...

Energi hade verkligen de barnen, absolut, toppen.

Nattjobb är ju nattjobb, finns både fördelar och nackdelar, det är som det är.

Ha nu ett lugnt arbetspass, hoppas på det.

Ha det bäst.

femfemman sa...

Vackert har även du i dina omgivningar! Kram

LillaSyster sa...

Hoppas att du får en bra natt på jobbet! Soligt men galet kyligt.

Äventyret framtiden sa...

De där tre killarna hade jag röstat på om de hade varit med. Vilket härligt litet klipp. Tack! De gjorde dagen!
Ha en fin natt !
Kram!

Ditte sa...

Vackert väder ocj en skön promenad lät riktigt bra.
Sen hörde jag att man från finska sida spelat Loreens låt när Finland mötte Sverige i hockey häromdagen. Lite kul! Skulle de bli provocerade...
Men Sverige vann även den matchen.
Kul videosnutt.
Kram!

Anna i Portugal sa...

Så bra med "öarna"! Alla åtgärder för att få bättre natur gör mig glad. Hoppas natten blir bra!

Hanneles bokparadis sa...

haha, härlig videosnutt! 🙂

znogge sa...

Så fina bilder och vilken härlig promenad det blev. Videon fungerade inte att se härifrån men jag fåt kolla den senare.

Önskar en finfin fredag!

Kram

Annika sa...

Idag fick jag den reelen skickad till mig i ett DM på Insta. LOOOVE IT!! SÅÅÅÅÅ kul!!!
Så bra md öarna, sådana lägger de upp här med för bin och sköldpaddor.
Så vackert det är hos dig nu.
Kramar och trevlig helg!!