tisdag 2 maj 2023

Tisdagsfin

Dagens facebooks-minne kommer från New Yorks tunnelbana den 2 maj 2012, en härlig resa med våra vänner!

Det är svårt att få tider hos min frissa, och morgontider gillar jag inte, allra helst efter 3 nattpass, men vill man bli fin i håret så får man ibland bita i det sura äpplet och gå upp tidigt, hade 2 klockor på larm, och ja, jag vaknade och hann åka till Lotta i Kungsängen i tid, blir ju så nöjd med resultatet också! 
Istället blev det vila på eftermiddagen, så nu är jag hyfsat pigg igen. Skönt med en ledig natt i alla fall, i morgon är det dags för nattjobb igen.

Orsakullan fortsätter sin bloggutmaning i maj : 
  1. 1. Budapestbakelsens dag, blir det någon bakelse?
  2. Jag som inte är så mycket för desserter måste säga att Budapestbakelser gillar jag, men det var länge sedan jag åt någon! 
  3. 2. Internationella astmadagen, berätta om din erfarenhet av astma.
  4. Har inte så mycket erfarenhet av astma personligen...



 

8 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Snyggis! Håret är jättefint och frisyren passar dig perfekt.
En Budapest skulle nog sitta fint hos mig också.

Kram

znogge sa...

Så snyggt det blev och frisyren klär dig verkligen. Själv måste jag komma till skott och boka en tid vilket jag sagt ett bra tag.

En god bakelse tackar jag inte nej till men just Budapestbakelser är inte min grej. Med andra ord ingen dag jag uppmärksammar. Nåja, allt är en smaksak :D

Kram och god kväll!

BP sa...

Ett härligt minne, en äkta snygging och så den helt underbara tavlan på väggen bakom med er två. Älskar den bilden. Det gjorde ni nog också, annat hade den inte hängt på väggen;-)
Skönt med en ledig kväll, då kan du lägga dig tidigt och kompensera för din tidiga morgon. Men som sagt - frisyren är kanoooon:-)

Ditte sa...

Så snyggt det blev. Alltså du är alltid snygg men Lotta är ju så bra. Ska beställa tid när jag kan gå lite bättre.
Härligt minne från er resa till NY. En härlig tripp.
Skönt med en ledig dag men bra med en siesta på em.
Kram

femfemman sa...

Snyggt! Fast du klär i allt, tror jag.
Budspestbakelse...tja. Är intecfå mycket för de klibbiga sakerna.... föredrar...och njuter av... torra småkakor.
Ha en bra ledig dag! //Anna-Lena

Anna i Portugal sa...

Nämen Budapestbakelsedagen - så gott och dessutom glutenfritt. Åt när vi var i Sverige sist (förra året i april). Och internationella astmadagen har jag ingen koll på, även om jag har astma. Sov gott inatt!

Jossu sa...

En budapestbakelse hade inte suttit fel. Det är nog min favoritbakelse.

Annika sa...

Du blev jättesnygg i håret. Heller med BP om att bilden bakom dig är SÅ fin.
KUL med tunnelbanan i NYC också.
Skönt med lite ledigt också.
Kramar!