onsdag 3 maj 2023

Onsdags-shopping

Passade på att besöka MoS idag för lite shopping inför Liverpool-resan, perfekt att kunna shoppa en vardag då det inte är så mycket folk där! Fick lite gjort, så det blev en del kassar att balansera på cykeln på väg hem, tyngst var dock all frukt som jag köpte på ICA!
 
Min man har hjälpt mej att hämta ut ett paket tidigare i veckan, melloklubbens årliga t-shirt ser ut så här i år!

Orsakullans dagliga fråga lyder: 

  1. 3. Berätta om din blogghistoria.
  2. För att göra en lång historia kort, så skapade jag bloggen 2008 för att kunna kommentera i Niklas Strömstedts blogg, märkte så småningom att det var kul att blogga själv, och slutade efter ett tag att skriva i min dagbok och började blogga varje dag! På den vägen är det!


10 kommentarer:

femfemman sa...

Blogg är kul. Mycket trevligare än dagbok... för man har bilderna med. HAr slutat shoppa... har ju garderoben full! Kram

Äventyret framtiden sa...

Snygg melloklubbens årliga t-skjorta.
Så kul orsak du hade att börja blogga. Förstår dig fullständigt...
Det är lite särskilt roligt för min del, för på långt håll är Niklas Strömstedt och jag släkt med varandra, men på lååångt håll. Hans far finns i vår släktkrönika från min fars sida. Men vi är nog knappt fiskögon ens..sådana kan man vara på Åland om man är långtifrån släkt med varandra, haha...
Jag å min sida började blogga med tanke på att skriva om vårt café, vilket jag också gjorde, men det växte åt många håll och kanter och blev ett äventyr.

Kram

znogge sa...

Grattis till en lyckas shopping och T-shirten är verkligen läcker! Väldigt smidigt att handla när det är lite färre folk i affärerna.
Jag började blogga 2006 för att visa Husse att jag klarade tekniken. Tänkte sluta efter en vecka men riktigt så blev det visst inte...

Önskar en en god arbetsnatt nu!

Kram

BP sa...

Den shoppingen hade jag velat se. Hittade du sthlmblvd i MoS? I motsats till Karin och Znogge tycker jag att t-shirten är gräslig. Loreen ser ut som en insekt. Ja, om det är många svenskar som går runt med samma tisha så;-)
Ser att du och jag börjat blogga samma år, fast vi hade inte samma "baktanke". Himla kul att vi är kvar i Blogglandia:-)

Hannas krypin sa...

Kul att läsa om du började blogga. Jag började 2007 och har bloggat sedan dess, inte varje dag men nästan.

Anna i Portugal sa...

Vad kul att läsa om varför du började blogga. Jag började 2007, häftigt när en tänker på hur mkt en skrivit och fotat för bloggen. Loreen ser naken ut med mörk trekant på mitten :)

Mias Mix sa...

Snygg T-shirt! Alltid roligt med lite nya kläder även om jag inte shoppar jätteofta. Mycket resor för dig nu, roligt. Gissar att du ser fram emot Eurovision :) Vad typiskt att hörselimplantatet har flyttat sig. Hoppas du kan genomföra operationen så fort som möjligt efter resan. Ha det gott! Kram

Ditte sa...

Perfekt att handla när det inte är någon direkt rusning.
Kul med T-shirten! Och en snygg färg dessutom (I mitt tycke)
Och gult och blått är ju det svenska, inte minst. Så roligt med Liverpool!
Kul med din blogghistoria. Här var det idel ädel nyheter.
Kram!

Susanne sa...

Vilken cool T-shirt! Riktigt häftig och väldigt representativ för Sverige och Loreen.
Jag försöker tänka tillbaka när jag började blogga men minnet är inte med mig så jag lämnar det därhän. Önskar dig allt gott!

Paula sa...

Fin tisha! Hon ligger bra till för ännu en seger! Kram