måndag 22 maj 2023

Glad måndag

En lång sovmorgon behövdes idag då jag ska jobba igen i natt. En stund i solen på balkongen och en powerwalk är vad jag hunnit med idag.
Ett underbart väder även idag, ljuvligt!


 En glad måndag, Caritas tema,  på många sätt, förutom att jag ska jobba i natt då, och ställa om dygnet igen.  Innan jag åkte till Liverpool fick jag också veta att jag har fått en operationstid för mitt CI-implantat som ju åkt ur sitt läge, redan nästa vecka är det dags! Lite skräckblandad förtjusning är det ju...för att lägga sig på operationsbordet igen känns "sådär", men det blir ju bättre sen...hoppas jag!

9 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Förstår att du känner lite skräckblandad förtjusning men så skönt att du får komma redan nästa vecka på operation och få allt på plats. Grattis.
Tack för fina foton, så vackert det är just nu!
En god natt- kram!

femfemman sa...

Måste ändå vara gott att få det gjort! Och veta att du kommer att få en bättre hörsel.
Vackert längs dinbpowerwalk idag! Också! Kram

znogge sa...

Förstår dina känslor inför operationen men det är väl lika bra att få det gjort nu innan sommaren tar fart.
Så skönt att du hann med en promenad och kunde njuta lite av det fina vädret.

Önskar dig en fin arbetsnatt nu!

Kram

BP sa...

Stort GRATTIS till den snabba operationstiden. Det måste ändå kännas skönt att snart kunna höra så mycket bättre igen. Håller alla tummar!

Visst var det en ljuvlig dag idag. Helt otippat dessutom, då väderappen sa att det skulle vara molnigt. Vi är värda varenda solstråle tycker jag:-)

Önskar dig en dräglig natt och förhoppningsvis långledigt på det;-)

Ditte sa...

Skönt med detta vackra väder innan det är dags för dig att ta dig an ytterligare en natt.
Har också njutit av det sköna vädret.
Så fint att du fått op-tid . Men jag förstår också att det känns lite läskigt. Hoppas och önskar innerligt att din hörsel sedan ska bli bättre.
Varm kram

Anna i Portugal sa...

Att vända på dygnet fram och tillbaka, jag blir så imponerad av alla som kan det. Jag jobbade natt som yngre men jag somnade i back-office, jag satt i receptionen på ett hotell. Förstår den dubbla känslan om implantatet, skönt du fick tid så snabbt!

LillaSyster sa...

Skönt att få det gjort. Snabba ryck- det tillhör inte vanligheterna. Hoppas att du bara hade en enkel natt ♡

Annika sa...

Åh alla lycka till nu med den operationen, VI ska tänka och tro att det GÅR bra.
Så bra att det fick den tiden så snabbt också.
Härligt väder därtill!
Kramar!

Paula sa...

Oh, så skönt att du slipper vänta över hela sommaren som jag befarade. Man läser ju så mycket om kriser i sjukvården...Visst känns det förstås nervöst, men det kan ju faktiskt bara bli bättre! Kram