fredag 30 oktober 2015

En jobbnatt till....

Igår kväll möttes jag av dessa pumpor när jag klev in genom dörrarna på Radiumhemmet (går sedan via kulverten till omklädningsrummet). Kan inte påstå att jag gillar den här "högtiden" Halloween, läste att : Svenskarna omsätter ungefär en miljard kronor på Halloweenfirandet varje år, vilket innebär att festligheterna gått om andra etablerade högtider, så som Valborg.

Hittade en fantastisk bild på vår vackra stad i höstskrud..

Maken bjöd på middag ikväll, och han vet vad jag gillar!
Natt nr två bidde det två pojkar till som vi ,min bm.student,uska och jag fick hjälpa till världen. Härliga förlossningar ,somnade som en stock när jag la huvudet på kudden i morse, är så trött när jag kommer hem, det märks att vi skjutit fram tiden en timme. Tacksamt att få middag serverad innan jag nu ska iväg för natt nr 3.

12 kommentarer:

Villa Freja sa...

Lycka till i natt.
Här blev det också sushi :)

BP sa...

Är ingen fan av Halloween heller. Bara kommers. Men Buttericks med mera ska väl också få leva. Å den butiken lever gott på denna icke svenska tradition. Du skulle ha sett -vakter utanför butiken och kön var minst 30 meter lång. Suck säger jag bara...

Stockholmsbilden du lagt upp är helt enormt vacker!

Å jag tycker det är så härligt - du oc din man alltså. Ni njuter precis som vi och bjuder varandra på mat och annat såklart. Å speciellt då ni jobbar skift gäller det ju att njuta för fullt av tiden tillsammans - utan att ställa sig bakom spisen och laga mat till exempel. Perfekt.

Tycker det är dags att skippa den där eländiga vintertiden. Vilken nytta har den egentligen. Ingen skulle jag vilja säga.

Mias Mix sa...

Halloween är den högtid som jag bryr mig minst om. Vilken jättefin bild på Stockholm. Så härligt att få hjälpa de små liven till världen. Och vad bra att ni blir lite bortskämda med frallor och mockarutor.
Tack för grattis och din röst. Ja jättekul att både BP o jag vann :)

JaanaM. sa...

Hoppas nattens arbete gick bra.

Jag gillar inte Halloween så mycket heller, det känns som man glömmer bort All Helgona Helgen. Men men...

Ha det gott....

Kolonilotta sa...

Vilken magisk bild över Stockholm du hittade!
Det blir lite tokigt just i år när halloween infaller precis påsamma dag som allhelgona.
Annars tycker jag det är en kul dag för alla barn som får klä ut sig, har discon, gottar sig osv.
Men en pumpa har jag då aldrig karvat i.
För det första så är det skit dyrt med stora pumpor.
Sen är det jätte snuskigt att gegga med tycker jag! ;)
Fin lördag till dig!
Kram

TantGlad sa...

Är inte så förtjust i halloween heller. Tycker att man ska fokusera på allhelgona i stället. Minnas de som gått bort. En respekt.

Ama de casa sa...

Oj vilken vacker bild över den fina stan - älskar Stockholm! :-)

Här firas inte Halloween så mycket, men det dyker upp mer och mer grejs i butikerna. Tack vare alla icke-spanjorer här i stan, antar jag.

Själv firar jag hall-å-vin igen. Det traditionen gillar jag :-)

Comsi comsa sa...



Firar inte Halloween har aldrig gjort. Alla helgonsdag tänder jag ljus och minns de som inte längre finns ibland oss....

Vilken otroligt fin Stockholmsbild, det är sant att Stockholm är en av världens finaste huvudstad....

Kramen ♥

Decdia sa...

Jösses vad du jobbar kvinna!
Jag gillar inte halloween heller, importerat trams. :)

Susanne sa...

Din Stockholmsbild är fantastisk.

fialia sa...

Nä vi firar inget speciellt denna helgen heller, tände ljus för min mor o bror som gick bort förra året,
så vackert foto över Sthlm, vi ska dit om två veckor,
ha de Fia

znogge sa...

Halloween är inget vi firar men jag förstår att det är stort bland dagens ungdomar. För mig är det allhelgonahelgen denna helg...