torsdag 22 oktober 2015

Teamträning och vinprovning

En minst sagt hektisk dag som började på jobbet med teamträning-blödning och sjuka mammor som krampar var dagens tema. Fortsatte till Vinbaren NoFo på söder för vinprovning med kollegor och sommeliern Petri Kinnunen

Fast jag är oduglig på att se färger och känna dofter på olika viner (förutom ett vin som tydligt doftade peppar!).

De vi lärde oss av dessa fyra franska viner var att de smakade så mycket godare med en ost eller salami till, vilken skillnad i smak!!!

Mitt emot vinbaren bor en av kollegorna så lägligt , dit gick vi sedan och åt en fantastisk middag och pratade vidare...så himla roligt att träffas utanför jobbet! Tack alla inblandade för en sån trevlig kväll!!!

9 kommentarer:

znogge sa...

Vilken perfekt kväll! God mat och dryck i gott sällskap :D

Trevlig fredag!

fialia sa...

Visst e det trevligt att se kollegorna utanför jobbet ibland, vi som har "blåkläder" blir alltid lika förvånade när vi ses i civila kläder, hehehe
ha de Fia

cissi sa...

Det är intressant att läsa om ditt jobb. Själv ska jag bli mormor för första gången i slutet på januari. Min dotter är Rh negativ, men barnmorskan på bvc har lugnat henne och Patrik med att det nu för tiden inte är några större problem.
Ha en fin helg!

Ama de casa sa...

Så himla trevligt! Bra placering av kollegan där... ;-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, låter som en mysig kväll. Kram.

Decdia sa...

Vad kul med provning! Jag skulle också behöva lära mig lite mer om viner och vad man "ska" dofta och smaka.

Comsi comsa sa...



Det låter som ett bra slut på trevligheterna =))

Kramen ♥

BP sa...

Vilken toppen kväll!!! Är precis som du oduglig på att "betygsätta" viner på ett proffsigt sätt. Sött, surt och betskt - är ungefär vad jag känner. Intressant dock att ost eller salami kan höja vinsmaken. Det har jag aldrig tänkt på.
Å middagen så otroligt god ut - mums:-)

Kolonilotta sa...

Å va mysigt.
Jag tycker vinprovningar är jätte roligt.
Och då speciellt när man jämför vad som passar till.
Hoppas du hittade någon ny favorit! :)
Kram.