fredag 9 oktober 2015

Endomondopower!

Solen hann nästan gå i moln innan jag kom ut i joggingspåret idag. Här provar jag min selfiepinne,haha!!!

Använder mej av appen "Endomondo" där en kvinnlig röst ger mej kilometertiderna i mina headphones, samtidigt som jag såklart lyssnar på musik från mitt IW-pass.

Jag brukar jogga på c:a 32 minuter, mer ibland. Så döm om min förvåning när rösten säger att jag joggat den första kilometern på 6:06!!! Det gjorde mej peppande att fortsätta mina ynka 4 km i en bra takt, kände mej som en gasell (nästan) som flög fram..vilket händer en gång typ varannat år!!Så årets personbästa på 5km blev 29 min och 31 sek. Jojagtackar jag och tack Endomondo som peppade mej till detta idag! 

Lite god kokosdoftande morotssoppa i magen så är jag sen redo för jobbhelgen!

10 kommentarer:

Comsi comsa sa...



Du är jätteduktig, vilken himla energi du har.... =)

Kvällskram ♥

Ama de casa sa...

Jösses... Jag blev alldeles matt här! Att springa är liksom inte min grej. Undrar just vad min grej är...

Men du är superduktig! Trots att du är så gammal ;-)

BP sa...

Är otroligt impad! Dom tiderna var jag inte ens i närheten av för 40 år sedan;-) Tur att man var målvakt och inte utespelare;-)

Bra att du la upp morotssoppan igen. Har skrivit ut receptet men inte gjort soppan än. Typiskt!

Önskar dig som alltid en lugn arbetshelg!

znogge sa...

Det var verkligen bra jobbat! Ett gott resultat kan verkligen peppa :D

Hovdamen sa...

Även jag har köpt in en selfiepinne även om mina nära o kära fnyser åt mig. ...det är väl ett måste för en bloggare😉

TantGlad sa...

Min kommentar försvann bara sådär.....ojoj

Tar om det från början.
Härligt och toppen med en selfiepinne. Ska skaffa en jag med hehe.
Trevlig lördag till dig.

JaanaM. sa...

Härligt att få pepp! Och springa fortare!

fialia sa...

Vilken energi!!!!!!
ha de Fia

Anonym sa...

Minnen om Gunder Hägg (gasell). :)

Ruth i Virginia

Anni sa...

TUR att du inte förväxlade selfiepinnen med mixerstaven ...