torsdag 8 oktober 2015

Ledig torsdag




Maken och jag var lediga idag inför vår stundande jobbhelg . Passade på att äta en sen lunch i Sollentuna . Denna goda surdegsbröd macka var fylld med en supergod laxröra!


Sen skulle vi dela på denna sötsak, och för ovanlighetens skull så tyckte min man inte om denna marängliknande citroncurd bakelse, medans jag för ovanlighetens skull gillade den!
Ikväll var det dags för ett IW-pass, och har nu avslutat dagen med filmen "The imitation game", en mycket bra film baserad på en sann berättelse.

Posted using BlogPress from my iPhone

8 kommentarer:

Ama de casa sa...

Vilken tur du hade! En win-win situation! För dig, alltså. För maken var det värre... ;-)

Susanne ❤️ sa...

Vilken mysig dag :) och härligt att du fick hela bakelsen själv gott :)
Hoppas du får en härlig fredag
Kram finaste ❤️
Sanna

Susanne sa...

Låter som en härlig dag.

Comsi comsa sa...


Det låter som en mysig dag. :-)

Fredagskram ♥

znogge sa...

En efterrätt helt i min smak! Hoppas jobbhelgen avlöper planenligt.

BP sa...

Bingo för dig, mindre lyckad för stackars maken. Tror att jag hade tyckt som din man om bakelsen. Är ju ingen sötis direkt;-)

Ama de casa sa...

sv: Klart det är för min skull det är helgdag här idag! Men bara en regional. På måndag - efter min fyllårsdag - då firar HELA Spanien mig. I och för sig påstår dom att det är "nationaldagen". Men jag vet bättre, jag... :-D

Anni sa...

Jag som älskar bakelser gillar inte cirtonmarängpaj. Vi kanske är lite lika där, din man och jag?