torsdag 1 oktober 2015

Receptet på den Kokosdoftande morotssoppan med lime och basilika

Jag har nog haft detta recept ute förut, men på begäran, här kommer det igen -  en sån god och snabblagad soppa från Linas Matkasse. Några mandelspån och färsk basilika har jag oftast inte, men fryst basilika går lika bra . Bröd och grönsaker vid sidan om bestämmer man ju själv vad man vill ha! Jag lovar,denna soppa är så god! Vill man ha en lite mer kryddig soppa så kan man tillsätta 2 pressade vitlöksklyftor,1 1/2 tsk spiskummin och 1 1/2 tsk koriander..mums mums!

En lugn natt på jobbet, sex timmars sömn och mitt IW pass...strax dags för natt nr 2..

5 kommentarer:

Comsi comsa sa...




Alltså detta recept skall jag prova, men jag kommer lägga till vitlök, spiskummin och koriander... =)

Kramen ♥

BP sa...

Tack Susjos! Dig kan man verkligen lita på:-) Den soppan ska jag definitivt testa - känner doften redan nu:-)

TantGlad sa...

Mmmm.....låter gott . Ska testa.
Ha en jättefin fredag nu
Kramkram.

Ama de casa sa...

Lät himla smarrigt - även för mig som ju inte gillar morötter annat än som soppa (morotskaka slinker också ned utan problem... ;-) ).

ÄNTLIGEN ett vettigt mått på ingefära! En förklaring till "en bit ingefära" alltså. Det där brukar alltid ge mig huvudbry, för en ingefära kan ju se ut ungefär hur som helst... En bit? Vilken bit ska man ta? Vilken storlek? :-)

Susanne ❤️ sa...

Men så gott det lät tack för recept finaste :)
Kram
Sanna