måndag 5 oktober 2015

Jobbvecka och resdrömmar

Jaha, så börjar jag drömma igen...fast vi skulle ju inte resa nåt innan nästa sommarsemester. Men Gran Canaria i januari är ju så billigt, kan jag övertala maken tro?

Sov som en stock till halv ett idag, men det kan behövas denna jobbvecka med många nattpass. Lite stressigt idag, för jympan ska först hinnas med innan jobbet. Kunde sitta ute och äta min brunch, fantastiskt!!!

Något som nu är bokat är dagarna i Järvsö i februari redan, ska bli så kul! Här syns Järvsö Kyrka i dimman!

9 kommentarer:

Anita Malta sa...

Åhh.. vilka ljuvliga bilder !! Att sitta ute och äta brunch borde jag kanske själv unna mig lite oftare.
Har aldrig varit på Gran Canaria, hoppas du kan övertala maken. Dimbilden över Järvsö är bara helt fantastisk !!
Här på ön börjar det kännas lite mycket vardag och dags att planera för lite semester. Jan-mars är ju som "värst" här ur vädersynpunkt. Får se vart och om det bär iväg...

Grattis i efterskott på födelsedagen !! Så vackra blommor och små lustiga skyltar. Haha...vattensängen tar nog priset här :-)

Kolonilotta sa...

Det är väl klart att ni ska åka till Gran Canaria! =))
Tänk va skönt att komma ifrån kalla Sverige i en vecka eller två och bara lapa sol!
Hoppas du får en lugn jobbnatt! Vet ju att det sällan händer...Men önska kan man ju! ;)
Kram, kram.

Rantamor sa...

Grattis lite försenat, eller grattade jag dig kanske på Instagram ??
Kommer inte riktigt ihåg. är så barnbarnsbakis idag.
Så mycket uppvaktning du fick på din födelsedag, fantastiskt.
Gillade skylten som städerskan skrivit ang om det blir krig, och jag en rödvinssäng vore inte helt fel...men om den blir tom och man ligger där med skallebang, då önskar man nog vatten i den...

Tjingelingen från Rantamor.

BP sa...

Maken din kommer inte vara ett dugg svårflörtad vad gäller Gran Canaria. Han kommer att tacka dig och ge dig en puss:-)

Å visst är det här vädret helt suveränt. Har suttit på balkongen hela dagen och läst.

Hoppas på en lugn vecka för dig på jobbet!

Comsi comsa sa...


Vill du tillräckligt mycket så övertalar du maken lätt som en plätt, hi hi...
Härliga bilder.

Kram på dig ♥

znogge sa...

Har man möjlighet att åka när det är bra priser så ska man passa på. Eftersom jag är lärare är vi hänvisade till dyra lov tyvärr. Lite irriterande men vad gör man...

Ama de casa sa...

Klart ni ska åka till Gran Canaria! Undrar om inte vi också borde åka dit snart igen. Var länge sen nu, och vi har ju bra mycket närmare härifrån :-)

Fantastisk bild på kyrkan i dimman!

Mias Mix sa...

Bilden på kyrkan är helt underbar!!! Och såklart ni ska åka iväg. Man mår så bra av att resa. Jag behöver inte övertala min man för han är lika restokig som jag :)

Bosse Lidén sa...

Wow! Vilken underbar bild du avslutar med. Det var först i måndags när den första kyliga höststormen kom som jag började längta bort.